مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

باید قدردان فضای معنوی ایران اسلامی باشیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در مراسم اعطا گواهینامه مداحی در اراک گفت: باید قدردان فضای معنوی ایران اسلامی باشیم چرا که راه اندازی چنین مراکزی در بسیاری از کشورهای دنیا بدلیل محدودیت علیه شیعه امکان پذیر نیست.

به گزارش پرسون از اراک ، حجت الاسلام مهدی عباسی در موسسه مصباح الهدی اراک خطاب به جوانان و نوجوانان حاضر در این مراسم گفت : شما جوانان آینده سازان جهان اسلام و هر کدام یک حاج قاسم سلیمانی هستند .
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشوری هستیم که تماما محبِ اهل بیت هستند و دارای امنیت کار فرهنگی هستیم.
وی با تشکر از دست اندرکاران موسسه مصباح الهدی، اظهار داشت: نگاه این موسسه باید بین المللی باشد چرا که آنچه بین جوامع شیعی مشترک است همین نوای دلنشین مداحان و ستایشگران اهل بیت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه زبانِ ستایشگران باید زبانِ جهان اسلام باشد، تصریح کرد: مهم ترین پل ارتباطی بین ما و جوامع شیعی و جوامع پیرو اهل بیت در دنیای امروز همین تبلیغ شما جوانان مداح است.
عباسی خاطرنشان ساخت: حضور و شرکت ۴۰۰ نفر در دوره مداحی طی مدت سه سال گذشته و وجود روحیه و عزم بالا باعث افتخار و مباهات است.
وی بیان داشت: در طول تاریخ هر مقطعی که موفق بوده ایم هیئت می درخشد و شما جوانان پرچمدار و علمدار هیئت هستید.
وی با تاکید بر ضرورت تداوم چنین دوره های آموزشی، بیان کرد: شما جوانان بعنوان مداح و ستایشگر بار مسئولیت فرهنگی شیعی و جوامع اهل بیت را به دوش میکشید.
وی در پایان گفت: عقلانیت مذهب شیعه، عواطف و احساسات حاکم بر مذهب شیعه همچنین حماسه و روح عزم و آزاده شیعه از نکات مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که امید می رود با رعایت این نکات شاهد جریان فکری و فرهنگی از سوی این موسسه باشیم.
مسئول موسسه مصباح الهدی اراک نیز در این آئین با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تا ۹۹ ، ۴۰۰ نفر موفق به اخذ گواهینامه از سوی این موسسه شدند، تصریح کرد: این موسسه از سال ۸۸ با برگزاری دوره های تئوری و عملی افتتاح شد.
ابوذر رستگار تصریح کرد: این موسسه در کنار دوره های آموزشی، هیئت مکتب الزهرا را تشکیل داد تا کارآموزان بصورت عملی آموزش های مداحی را ارائه کنند.
وی خواستار حضور این مداحان در جلسات هفتگی موسسه مصباح الهدی به منظور حفظ پتانسیل های مداحی همچنین آموزش همراه با اجرا شد و خاطر نشان ساخت: مباحثی از جمله فنون مداحی، اخلاق مداحی، تاریخ و مقتل خوانی، از جمله مباحثی است که توسط اساتید در دوره های آموزشی این موسسه ارائه شده است.
یادآور می شود؛ در این آئین ۴۰۰ مداح نوجوان،جوان و بزرگسال گواهینامه مداحی دریافت کردند.

229178