مدیر آموزش و پرورش خلخال:

۱۱ هزار و ۱۳۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند

۱۱ هزار و ۱۳۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 10 درصد ان ها در مدارس غیر دولتی خلخال مشغول تحصیل هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا محمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: از مجموع ۱۱ هزار و ۱۳۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل این منطقه هزار و ۱۷۲ نفر در ۵۶ مدرسه و مرکز پیش‌دبستانی حضور داشته و از خدمات تحصیلی بهره می‌برند.

وی اظهارکرد: ۱۲ مدرسه در مقطع ابتدایی ، ۶ مدرسه در مقطع دوره اول متوسطه ، 4 مدرسه در مقطع دوره دوم متوسطه ، ۳۲ مرکز پیش‌دبستانی و ۱۲ مرکز آموزش علمی ، کنکور و زبان‌های خارجی غیردولتی در کنار ۱۳۱ مدرسه و آموزشگاه دولتی فعالیت دارند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: گفت: از مجموع ۵۶ مدرسه ، مرکز آموزش پیش‌دبستانی و آموزشگاه علمی آزاد نیز ساختمان یک مدرسه فاقد مجوز استحکام بنا از اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل است که پرونده تخلف برای این مدرسه تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

رضا محمدی تشریح کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از نحوه و کیفیت خدمات آموزشی در مدارس غیردولتی ، کیفیت تحصیلی در مدارس ابتدایی غیردولتی خلخال با مدارس دولتی این منطقه برابری می‌کند و شرایط تحصیل در مدارس متوسطه نیز در حد مطلوبی می‌باشد.

وی اظهارکرد: با تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت لازم جهت ادامه تحصیل دانش‌آموزان خلخالی در فضای مجازی و استفاده از برنامه‌های آموزشی شبکه شاد ، میزان حضور دانش‌آموزان در این شبکه بطور قابل توجهی افزایش یافته و از ۷۰ درصد به ۹۲.۸۰ درصد رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: با این حال ۲۶ مدرسه روستایی خلخال فاقد امکانات ارتباطی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در شبکه شاد بوده و دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز به امکانات کمک تحصیلی دسترسی ندارند.

او افزود: با کمک مدیران ، معلمان و خیرین منطقه از آغاز سال تحصیلی جاری تاکنون ۱۷۵ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت با صرف سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

محمدی با اشاره به قطع کمک و مشارکت مالی اولیای دانش‌آموزان به مدارس بدلیل شیوع ویروس کرونا گفت: مشارکت خیرین مدرسه‌ساز به علت برگزار نشدن جشنواره خیرین پایین آمده است.

او با بیان اینکه تاکنون هیچ اعتبار دولتی برای تهیه و خرید امکانات کمک تحصیلی تخصیص نیافته ، افزود: مرحله سوم سرانه دانش‌آموزی به مبلغ ۴۳۰ میلیون ریال به حساب مدارس واریز شده و همه مدارس خلخال با مشکل تامین هزینه‌های مصرف آب ،برق ، گاز و تلفن مواجه هستند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال بیان کرد: همچنین به آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه در روستای گلوجه از محل اعتبارت طرح ملی آجر به آجر اشاره کرد و گفت: سهم درنظر گرفته شده برای خلخال مشارکت ۲ هزار و ۱۰۰ نفر و جمع‌آوری ۳۵۰ میلیون ریال بود که تاکنون ۷۰ میلیون ریال آن تحقق یافته است.

229174