معرفی برگزیدگان جشنواره مجازی نمایشنامه نویسی رضوی

دبیر اولین کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی گفت: دکتر قطب‌الدین صادقی، نصرالله قادری دکتر سعید اسدی، شهرام کرمی و نادر برهانی مرند به‌عنوان هیئت داوران اولین جشنواره و کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی، با بررسی آثار نهایی کارگاه‌های آموزشی، 3 برگزیده این دوره از این رویداد را اعلام کردند.

به گزارش پرسون، سیدجواد اشکذری گفت: «حمام خون» به‌نویسندگی احمد ملک‌نژاد از مشهد، رتبه اول را کسب کرد و رتبه‌های دوم و سوم جشنواره به ترتیب به نمایشنامه‌های «مکتب‌خانه سرخس» به نویسندگی پریسا کیومرثی از خرم‌آباد و «ماه و خورشید» به‌نویسندگی عقیل جماعتی از جزیره خارک رسید.

وی با بیان اینکه هیئت داوران لوح تقدیری را به بهمن بارانی نویسنده نمایشنامه «مارینا ترنج» از خوسف بیرجند اهدا خواهند کرد، گفت: به برندگان در رتبه‌های اول، دوم و سوم جشنواره، به ترتیب مبلغ 12 میلیون تومان، 8 میلیون تومان و 4 میلیون تومان و لوح افتخار تقدیم خواهد شد و نیز آثار برگزیده در قالب کتابی منتشر خواهد شد.

جواد اشکذری خاطرنشان کرد: از میان ۸۰ طرح رسیده به دبیرخانه، ۱۲ طرح در دو بخش اقتباسی و آزاد در سه گروه مجازی با حضور و راهنمایی دکتر قطب‌الدین صادقی، نصرالله قادری و نادر برهانی مرند از اساتید مطرح تئاتر کشور، به نمایشنامه تبدیل شدند.
جشنواره ملی و کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی با همت بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) در نیمه دوم سال99 برگزار شد.

228817