مدیر منابع آب شهرستان رزن خبر داد:

ممانعت از حفر چاه و توقیف یک دستگاه کمپرسور در رزن

مدیر منابع آب شهرستان رزن گفت: با تلاش شبانه روزی اکیپ بازرسی و نظارت این شهرستان یک دستگاه کمپرسور حفاری غیر مجاز در رزن توسط پرسنل منابع آب این شهرستان توقیف و شناسایی شد.

محمدرضا شکوهی مدیر منابع آب شهرستان رزن در گفت وگو با سایت خبری پرسون اظهار کرد: با توجه به شرایط دشت‌های آبی استان و وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی، چهارچوب و قانونی مشخص برای اعطا مجوز حفر چاه و بهره‌برداری از آن وجود دارد.

شکوهی با اشاره به اینکه جهت حفظ و صیانت از منابع آبی، مانع حفاری‌های غیرمجاز خواهیم شد افزود: در همین راستا نیروهای گشت و بازرسی مدیریت منابع آب شهرستان رزن با اخذ دستور قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رزن نسبت به شناسایی و توقیف یک دستگاه کمپرسور حفاری غیر مجاز اقدام کردند.
وی با بیان اینکه دستگاه کمپرسور در حال حفاری در روستای تخت بوده که با اخذ حکم قضایی دستگاه حفاری و ادوات مربوطه توقیف و روانه پارکینگ شد.


بیشتر بخوانید؛

افزایش حفاری های غیرمجاز در محوطه های تاریخی کردستان

۲۹ حفار غیرمجاز دستگیر شدند



مدیر امور آب شهرستان رزن در پایان با اشاره به اینکه نیروهای تلاشگر این امور در جهت حفاظت از آب های سطحی و زیرزمینی تمام همت خود را به کار خواهند گرفت، تاکید کرد:‌ حفاظت و صیانت از آب های زیر زمینی و سطحی بر عهده امورهای تابعه شرکت آب منطقه ای همدان است و در صورت تعرض به منابع آبی مذکور مطابق قانون توزیع عادلانه آب با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد شد.

منیژه فرهانپور-استان همدان

228742