مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد؛

کاهش 15 درجه دمای هوای در کردستان/ شدت بارشها در مناطق غربی استان

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با ورود سامانه جدید از روز چهارشنبه شاهد کاهش شدید دمای هوای در کردستان خواهیم بود تا جایی که در برخی از نقاط این استان شاهد کاهش 10 تا 15 درجه ای دما خواهند داشت.

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ در گفت وگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: نقشه ها و داده های هواشناسی از احتمال بارش برف و باران در هفته جاری در سطح استان کردستان خبر می دهند.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: همچنین در کنار این بارش ها و نیز ورود سامانه جدید از روز چهارشنبه شاهد کاهش شدید دمای هوای در کردستان خواهیم بود تا جایی که در برخی از نقاط این استان شاهد کاهش 10 تا 15 درجه ای دما خواهند داشت.

صدیقی تصریح کرد: این کاهش چشمگیر دمای هوا باعث یخبندان شدید شبانه و صبحگاهی در سطح استان کردستان خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

وضعیت هواشناسی امروز تا دوشنبه / بارش برف و باران در 12 استان


مدیرکل هواشناسی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تا قبل از ورود سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه کماکان وضعیت آب و هوا در کردستان به صورت نیمه پایدار خواهد بود که این وضعیت باعث بارش برف و کولاک در مناطق شمالی و گردنه های برف گیر این استان می شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بنابراین بیشترین فعالیت موج فعلی که در کردستان در مناطق غربی این استان نمود خواهند داشت و بیشترین بارش های باران و برف در بانه، مریوان، سروآباد و غرب شهرستان های سقز، دیواندره، کامیاران و سنندج می باشد.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: بنابراین روز چهارشنبه هفته جاری به تدریج کل استان کردستان از این بارش های متاثر خواهد شد.

شفیعی ـ استان کردستان

228708

مطالب مرتبط