مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان:

انتقال درآمد مناطق برخوردار به مناطق کم برخوردار در اصفهان

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان گفت: درآمد مناطق بر خوردار به شهرداری مرکزی انتقال و در قالب پروژه های محرک توسعه در مناطق کم برخوردار اجرایی خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، نادر آخوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: بخش زیادی از درآمد مناطق برخوردار به شهرداری مرکزی انتقال یافته سپس در قالب کمک به اجرای پروژه‌های محرک توسعه در اختیار این مناطق قرار می‌گیرد و به همین جهت در حال حاضر پروژه‌های بزرگ و کوچک عمرانی در مناطق کمتر برخورداری همچون دو، ۱۴ و ۱۵ در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در سال جاری جذب منابع و درآمدهای مناطق ۱۵ گانه شهرداری ۸۸ درصد معادل دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: ۸۰ درصد جذب درآمد مناطق در بخش تراکم و صدور پروانه است.


بیشتر بخوانید؛

تنظیم بودجه 1400 شهرداری مطابق با شرایط اقتصادی کشور


مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان با ابراز خرسندی از تسهیلات ایجاد شده توسط شهرداری برای انبوه‌سازان در سال‌جاری، افزود: امسال اتفاقات شهرسازی برای انبوه‌سازان بی‌نظیر بوده و شرایط خوبی برای صدور پروانه و ایجاد کد ارتفاعی و همچنین بخش درآمدی فراهم شده است.

وی ادامه داد: زمان صدور پروانه به حداقل رسیده و با شفاف‌سازی ارائه بسته تشویقی ساخت و ساز اتفاقات شهرسازی خوبی در شهر رخ داده است و در مجموع می‌توان گفت برای نگهداشت سرمایه‌ها در شهر موفق عمل کردیم.

وی با اشاره به شرایط بودجه‌ شهرداری، تصریح کرد: سال ۹۷ بودجه شهرداری سه هزار میلیارد تومان بود که در سال جاری این رقم به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و با احتساب بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها به عدد شش هزار میلیارد تومان رسید؛ با این بودجه و میزان وصولی بودجه مطلوب، توانستیم خدمات قابل توجهی را ارائه دهیم.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان در بیان تفاوت درآمدهای امسال شهرداری با سال گذشته، گفت: تفاوت مهم سال ۹۹ با سال ۹۸ در نحوه و سرعت جذب بودجه، تحقق درآمدها و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در موعد مقرر بوده است.

وی با اشاره به روند توزیع قبوض عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونایی توزیع این قبوض در سال جاری انجام نشده، اما نمی‌توانیم روی پرداخت نشدن صحبت کرد بلکه پس از توزیع، می‌توان زمان پرداخت را از پایان سال به پایان اردیبهشت ماه تمدید کرد که این موضوع فردا در جلسه ستاد اقتصادی کرونا مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال‌جاری بیش از سه هزار پروانه ساختمانی در شهر صادر شده که به معنای رونق ساخت و سازها در شهر است.

228265

مطالب مرتبط