صدور چک از سال آینده سیستمی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مردم از سال آینده صدور چک را از طریق سیستم انجام دهند و ما از این به بعد چک حامل نخواهیم داشت؛ ضمن اینکه شفافیت حداکثری هم در این رابطه وجود دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه درباره اصلاح قانون چک بحث و بررسی شد.

وی افزود: اجرای این مسئله و زیر ساخت‌های آن مقداری طولانی شده است و حق مجلس بود که این موضوع را پیگیری کند، تا پایان سال اقدامات لازم را در جهت قانون جدید چک انجام خواهیم داد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مردم از سال آینده صدور چک از طریق سیستم انجام دهند و ما از این به بعد چک حامل نخواهیم داشت؛ ضمن اینکه شفافیت حداکثری هم در این رابطه وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

چک ها طبق روال سابق کارسازی می شوند


وی تصریح کرد: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا آن بود بخش‌هایی از اجرای قانون چک را تا پایان سال به تعویق بیندازد. از روز گذشته هم صدور چک‌های جدید به صورت داوطلبانه آغاز شده است، ولی تا پایان سال اطلاع‌رسانی لازم برای اجرای قانون جدید چک را خواهیم داشت.

همتی تصریح کرد: اختلاف نظر بیست ساله‌ای هم بین بانک مرکزی، کمیسیون اصل نود مجلس و دیوان محاسبات درباره نهاد ناظر در بانک مرکزی وجود داشت که در این باره امروز بحث مفصلی کردیم. جمع‌بندی این موضوع به مجمع بانک مرکزی ارجاع می‌دهیم تا طبق نظرات آنها عمل کنیم.

228014