با گذشت شاکی؛

3 عضو زندانی یک خانواده؛ در مریوان آزاد شدند

3 عضو یک خانواده که به دلیل محکومیت مالی در زندان تحمل حبس می‌کردند، با گذشت شاکی و همزمان با سفر رئیس کل دادگستری کردستان به مریوان از زندان آزاد شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت‌الاسلام حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان در سفر به مریوان، ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف مجموعه اصلاحی و تربیتی زندان مریوان با مددجویان نیز به صورت چهره به چهره دیدار و به مشکلات قضایی آنان رسیدگی کرد.

رئیس کل دادگستری کردستان کمبود فضای فیزیکی و امکانات را یکی از مهمترین مشکلات زندان شهرستان مریوان دانست و اظهار داشت: فضای کافی و امکانات مناسب لازمه اجرای دقیق فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است لذا در این راستا می‌طلبد مسئولین اجرایی استان و شهرستان نسبت به شناسایی زمین مناسب برای ساخت زندان جدید مریوان اقدام نمایند.

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: بودجه لازم نیز برای این موضوع از سوی مسوولان سازمان زندان‌ها پیش بینی خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

خیر سقزی 19 زندانی را آزاد کرد

۱۸ زندانی بندر انزلی توسط خیرین آزاد شد


این مقام مسئول محکومیت‌های مالی را از شاخص‌ترین عناوین مجرمانه در مریوان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که دامنگیر جامعه شده است، شاهد افزایش محکومین جرایم مالی در زندانها هستیم که این مهم حضور خیرین برای کمک به این افراد آبرومند از زندان و همچنین گذشت شکات از قسمتی از حق خود را می‌طلبد.

در همین راستا 3 زندانی جرائم غیرعمد، که به دلیل 500 میلیون تومان بدهکاری در زندان تحمل حبس می‌کردند، شاکی پرونده آنها به برکت حضور ریاست دادگستری کردستان در شهرستان مریوان با دریافت 70 میلیون تومان و گذشت از 430 میلیون تومان از حق خود موجبات آزادی آنان را از زندان فراهم کرد.

براساس این گزارش، 50 میلیون تومان از این مبلغ از طریق خیرین و 20 میلیون تومان دیگر نیز از سوی ستاد دیه استان در حق شاکی پرداخت شد.

شفیعی ـ استان کردستان

227979