معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

متقاضیان دیابتی انسولین تعداد بیشتری از این دارو را دریافت می‌کنند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان عنوان کرد: متقاضیان دیابتی انسولین تعداد بیشتری از این دارو را دریافت می‌کنند تا تعداد مراجعات آنان به داروخانه‌های استان کاهش یابد.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، دکتر مریم نوبرانی افزود: با توجه به محدودیت به وجود آمده در ارتباط با قلم انسولین بیماران استان از این بابت نگرانی ندارد که تلاش می شود همه بیماران طی ماه جاری، به این نوع اقلام دارویی دسترسی داشته باشند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در کل کشور محدودیت قلم انسولین وجود دارد و در زمان حاضر این داروی مورد نیاز بیماران بین استان ها در حال توزیع است.

این مسوول ادامه داد: عمده نگرانی در این خصوص است که بیمارانی که برندی خاص را مصرف می‌کردند اکنون در دسترس نیست، اما برند ایرانی وارد بازار شده و در این راستا، دانشگاه خود را موظف می‌داند برندهایی را که گروه‌های هدف مصرف می‌کردند را تهیه کند.

نوبرانی اظهار داشت: در شرایط کنونی توصیه می شود بیماری که نمی‌تواند برند انسولین مدنظر را تهیه کند، نوع ایرانی را دریافت کند و از طرفی خود را از انسولین محروم نکند و با پزشک و یا متخصص مربوطه نیز در ارتباط باشد.


بیشتر بخوانید؛

۲ هزار قلم انسولین در ساوه کشف شد


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: روند بیماری کرونا در کشور و به خصوص در استان رو به کاهش است و این مساله موجب خوشحالی است.

وی اضافه کرد: از طرفی نگرانی‌ جدی هم در این خصوص به جهت احتمال کاهش حساسیت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد، چراکه با سهل‌انگاری، این بیماری دوباره شیوع پیدا می‌کند.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر تنها راه پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و در این شرایط که همکاری های بین بخشی، اقدامات اثرگذار و همراهی مردم به موفقیت کنترل ویروس کرونا در جامعه منجر شده است که در این میان صبر و تحمل، آینده بسیار بهتری را رقم خواهد زد.

وی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن کرونا دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و به اعتقاد متخصصان، همزمان با تزریق واکسن، همواره باید استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هم به دقت رعایت شود.

منبع: ایرنا

227792