سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه:

نیمسال دوم کلاسها حضوری برگزار می شود

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه از حضوری بودن کلاسهای عملی در نیمسال دوم سال جاری خبر داد و افزود: کلاس‌های عملی این دانشگاه تا ابتدا آذر ماه به شکل مجازی برگزار شده و از آن به بعد کلاسهای عملی به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش سایت خبری پرسوناز کرمانشاه، دکتر حسن شرفی « سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه» روز چهارشنبه 17 دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، که همزمان با مرحله تکمیل ظرفیت دانشجو برای نیم سال ۱۴۰۰_۱۳۹۹ برگزار شد در این جلسه، هدف دانشگاه علمی کاربردی را تربیت دانشجویانی دانست که پس از فارغ ‌التحصیل شدن بتوانند کسب و کاری مناسب برای خود فراهم کنند.

شرفی افزود: ما بیشتر روی پرورش رشته های کاردانی و کارشناسی تمرکز داریم تا این گروه بتوانند کار را به درستی به دانشجویان آموزش دهند، در واقع هدف ما توسعه کیفی است که بر اساس نیازهای استان در زمینه گردشگری، کشاورزی، صنعت و ... بتوانند شغل مورد نظر و آموزش دیده خود را انتخاب کنند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه، در ادامه گفت: از صاحبان صنعت خواسته می شود در کنار صنعت مورد نظرشان به دوره های دانشگاه روی بیاورند.

شرفی تاکید کرد: مدرس بایستی کیفیت لازم را برای تدریس داشته باشد، این یک مزیت است که فرزندان ما دوره‌های درسی را با مدرسین با کیفیت مطلوب آموزش ببینند.

این مسئول از پوشش ۱۹۶رشته درسی در این دانشگاه خبر داد و افزود: ما به مراکز جدید دانشگاهی که فارغ التحصیل تکراری داشته باشند مجوز نمی‌دهیم، در جامعه امروزی بعضی از رشته ها کشش لازم را ندارند و هیچ شغلی برایشان نیست.


بیشتر بخوانید؛

اگر شکایت استرداد نشود حتما به دادگاه می‌روم/ مدیران ما باید آموزش تعامل با رسانه ببینند


شرفی رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی را مهارت آموزی، جذب و کار دانست و افزود: شهریه این دانشگاه از دانشگاه های دیگر کمتر است و در هر ترم یک میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

به گفته سرپرست دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه، کلیه ظرفیت برای نوبت اول در این دانشگاه پر شده و برای نوبت دوم ظرفیت‌های خالی نیز خواهیم داشت.

نیمسال دوم کلاسها حضوری می باشد
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی واحد کرمانشاه از حضوری بودن کلاسهای عملی در نیمسال دوم سال جاری خبر داد و افزود: کلاس‌های عملی این دانشگاه تا ابتدا آذر ماه به شکل مجازی برگزار شده و از آن به بعد کلاسهای عملی به صورت حضوری برگزار می شود.

دکتر شرفی در خاتمه سخنانش گفت: برای هر صنفی همراه با کار خدماتی نیز داریم، این طرح از کشورهای دیگر گرفته شده است که در دوره های کوتاه مدت بتوانند با استانداردهای لازم آن را بگذرانند.

۶۵۰ مدرس فعال در دانشگاه علمی کاربردی داریم

دکتر سلیمان شفیعی معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه این جلسه اظهار داشت: برای مهر ماه امسال ۱۰۲ رشته با ظرفیت ۶۲۲۰ دانشجو درخواست داده بودیم که از این تعداد ۱۰۱۳ نفر جذب شدند و در تکمیل ظرفیت بهمن ماه نیز ۴۰ رشته داریم که کلیه دانشجویان از طریق بستر مجازی تکمیل شده اند، این کلاسها از ۱۳ آذر ماه شروع شده و تا چهارم بهمن ماه نیز‌ ادامه خواهد داشت.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه گفت: هر سال با توجه به نیازهای جدید به مدرسان جدید هم نیاز داریم، در استان ما ۶۵۰ مدرس فعال مشغول تدریس داریم.

شفیعی فراخوان مدرسین سال ۹۹ را از دو ماه قبل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲۷ درس مشخص شده است که نیاز به جذب مدرس داریم؛ در این خصوص تا کنون ۱۹۷ نفر متقاضی داشته ایم، که ۱۰۳ نفر واجد شرایط بوده اند.

به گفته شفیعی، ۲۷ کارگروه از اعضای دانشگاه رازی و دانشگاه های دیگر تشکیل شده است که از ۲۲ دیماه لغایت ۲۲بهمن کارشان را آغاز می کنند.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در خاتمه سخنانش گفت: مدرسین ما متفاوت از دانشگاه های دیگر هستند، این مدرسین بایستی از دل کار بیرون بیایند و کارشناسان باید سه سال تجربه کار مرتبط داشته باشند.
مهین رحمانی- استان کرمانشاه

227581

مطالب مرتبط