وزیر علوم: ‌

امور باید به دست جوانان نخبه ایثارگران سپرده شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ سرمایه کشور همین جوانان نخبه خانواده ایثارگران به عنوان میراث‌دار حقیقی عالمان و دانشمندان گذشته هستند و امور باید به دست این جوانان با کفایت سپرده شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نشست تکریم دانشجویان نخبه و ایثارگر که رتبه زیر ۱۰۰ در آزمون سراسری سال ۹۹ کسب کردند، گفت: خداوند را شاکریم که در همه شاخه‌های علمی حرفی برای گفتن داریم.

او با بیان این‌که علم مرز نمی‌شناسد و همواره کسب علم نافع مورد تاکید اسلام بوده، افزود: هر نوع ترویج علوم که بتواند به آسایش مردم و باروری اندیشه‌ها بیانجامد، امری پسندیده است.

وزیر علوم ادامه داد: کشور علی‌رغم رقابت‌های ناعادلانه علمی و تحریم‌ها توانسته جایگاه علمی خوبی در دنیا پیدا کند. بطور قطع این توجه به علم و عالمان رویکردی آینده‌نگرانه است.

وزیر علوم یادآور شد: در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، چهره‌های دانشگاهی و علمی بسیاری جان خود را فدا کردند و در میان جامعه ایثارگری نخبه‌های بسیاری داریم.

غلامی گفت: نباید درباره سهمیه فرزندان ایثارگران در دانشگاه‌ها به گونه‌ای صحبت شود که گویا احتیاجی به آن ندارند. معتقدیم که این سهمیه در کنار همه فشارها و محدودیت‌هایی که خانواده ایثارگران تحمل می‌کنند، می‌تواند اندکی جبران کننده باشد.

جامعه قدردان ایثارگران است

احمد امیرآبادی رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: متاسفانه در جامعه به غلط القا شده که کسانی که از سهمیه ایثارگری برای کنکور استفاده می‌کنند، بی‌سواد هستند.

او افزود: تقصیر این مساله برعهده ما است که گاهی با تصویب برخی قوانین اجازه سوء برداشت را به برخی افراد داده‌ایم. معتقدم که جامعه قدردان ایثارگرانی است که جان خود را برای آسایش مردم فدا کرده‌اند. اگر سهمیه ایثارگری در کنکور بیشتر شود، مجلس موافقت خود را با اصلاح طرح سهمیه‌های جامعه ایثارگری اعلام می‌کند.

227449