مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان:

فوت یک تا سه درصدی بیماران تنفسی در اصفهان

مدیر گروه مبارزه با بیماری ها مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: با فوت یک تا سه درصد بیماران تنفسی در اصفهان مواجهیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا فدایی در ارتباط با آخرین آمارهای مبتلایان به کرونا در اصفهان اظهار داشت: از هفته اول دی ماه بیشتر بستری ها بر اثر کرونا را در مازندران و گلستان داشتیم و این در حالی است که میزان بستری ها در هفته های اخیر در اصفهان به 3 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان فوتی بر اثر کرونا بیشتر مربوط به استان خراسان جنوبی و اردبیل است و در اصفهان آمار مرگ بر اثر کرونا به کمتر از 12 درصد رسیده است، ادامه داد: بالغ بر 7 هزار نفر و معادل 3 درصد افراد مبتلا به کرونا فوت کردند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری ها مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: آمار بستری ها در هفته های اخیر کاهش یافته است به طوری که اپیدمی کرونا در آبان ماه از 18 هزار به 6 هزار رسید و در بخش سرپایی از 50 نفر به 5 تا 6 نفر رسیدند و بیماران مثبت سرپایی از 9 هزار نفر به کمتر از 900 نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید؛

اعطای بیش از 3251 فقره تسهیلات حمایتی از طرف بانک آینده ویژه کرونا


وی با بیان اینکه اپیدمی کرونا از 59 درصد به 15 درصد رسیده و با تداوم فاصله گذاری ها و رعایت اصول بهداشتی به زیر 5 درصد باید برسد که زنجیره انتقال کاهش یابد، اعلام کرد: میزان بستری ها از 2 هزار و 500 به 200 رسیده و فوتی ها از 200 به 20 رسیده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری ها مرکز بهداشت استان اصفهان بیان داشت: اعمال محدودیت های شبانه باعث کاهش 5 تا 6 برابری شیوع کرونا شده لذا از خریدهای گروهی هم باید دوری کرد.

227405

مطالب مرتبط