سوخت مصرفی نیروگاه برق ری گاز است

مدیرعامل نیروگاه برق ری با بیان اینکه در این واحد یک قطره هم مازت مصرف نمی شود، گفت: باتوجه به شروع فصل سرد سال و وارونگی هوا در راستای کاهش آلایندگی و مسائل زیست محیطی همچنین به لحاظ فنی امکان استفاده از مازت وجود ندارد.
تصویر سوخت مصرفی نیروگاه برق ری گاز است

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید بادرستانی روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: سوخت مصرفی نیروگاه برق ری گاز بوده و در شرایط اضطرار و پدافند غیرعامل و با دستور و برنامه ریزی مسئولان بالادستی گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین است.

وی افزود: این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: عمر استاندار این گونه نیروگاه ها ۳۰ سال است درحالی که نیروگاه ری با ۴۶ سال سابقه به لحاظ تعداد واحدها دومین نیروگاه دولتی کشور محسوب می شود.

مدیرعامل نیروگاه برق ری اضافه کرد: با ۳۵۰ نیروی انسانی و تولید ۸۰۰ مگاوات ، برق شهر تهران را به میزان ۲ ساعت در شبانه روز تامین می کند.

وی با بیان اینکه تعمیر و نگهداری واحدهای گازی نیروگاه ری توسط متخصصان داخلی انجام می شود ، ادامه داد: این نیروگاه با پنج تنوع فناوری از کشورهای بلژیک، آلمان و ژاپن ضمن تولید برق به پایداری شبکه سراسری کمک می کند.

بادرستانی اعلام کرد: در قالب طرح و توسعه و نوسازی نیروگاه ۲ واحد جدید گازی با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات بزودی نصب خواهد شد.

این مسئول از ارتقا ۱۰ پله ای نیروگاه ری براساس شاخص های وزارت نیرو خبر داد و گفت: با تلاش و برنامه ریزی همکاران فعال و متخصصان نیروگاه برق ری از رتبه ۱۶ به ۶ رسیدیم.

نیروگاه ری علاوه بر تولید حداکثری در پیک بار گذشته، میزان تولید برق خود نسبت به سال گذشته را پنج درصد افزایش داد و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد و این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

منبع: ایرنا

546097