محدودیت های شبانه، شیوع کرونا را کاهش داد/ میوه های که خراب می شود اما به دست مردم نمی رسانند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اعمال محدودیت های شبانه باعث کاهش شیوع کرونا در اصفهان شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، کمال حیدری در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: شیوع کرونا در هفته اول دی ماه به یک سوم رسیده است و موارد بستری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از مرز خطر کرونا در اواسط آبان ماه گذشتیم، ادامه داد: این در حالی است که باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در نرم افزار ماسک اسامی تمامی مبتلایان وارد شده است و از ورود آنها به اماکن عمومی جلوگیری می شود که تاکنون بالغ بر 2 هزار و 300 نفر در این زمینه شناسایی شده است.


بیشتر بخوانید؛

بهترین تغذیه برای مهار آلودگی هوا


وی با بیان اینکه تعطیلی هیچ گاه راهکار مناسبی برای کاهش میزان کرونا نبوده است، ادامه داد: بر اساس گزارشات پلیس راهور در ایام تعطیل شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی ترددها بودیم.

حیدری همچنین گران شدن مواد غذایی را نگران کننده دانست زیرا که به میزان افزایش قیمت مواد اصلی غذایی، خانوارها دچار سوء تغذیه می شوند.

وی ادامه داد: امروزه سوءتغذیه به حد نگرانی رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید تا چه اندازه کیفیت نامناسب غذای تولیدی کارخانجات که زیر نظر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است عامل فقرغذایی و سوء تغذیه شده است، گفت: قطعا نقش زیادی دارد اما به جای اینکه بدنبال آمار سوء تغذیه در اصفهان باشید آمار بگیرید که هر روز چه میزان میوه خراب می شود اما حاضر نیستند میوه را ارزان تر به دست مردم برسانند.

227096