دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان در گفتگو با پرسون؛

آرزویم بازی کردن در بالاترین سطح فوتبال بانوان دنیاست

زهرا خواجوی، دروازه بان تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان و رکورددار کلین شیت در فوتبال کشور امیدوار است روزی بتواند در سطح اول فوتبال دنیا بدرخشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، فوتبال بانوان چندین سال است که در سطح ورزش کشور پیشرفت قابل توجهی را داشته و زهرا خواجوی، رکورددار کلین شیت فوتبال ایران که هم اکنون به همراه تیم ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر فوتبال بانوان حضور دارد، در گفتگوی اختصاصی با سرویس ورزشی پرسون از شرایط حاکم بر فوتبال بانوان و برنامه هایش در آینده سخن گفت.

خواجوی در ابتدا با اشاره به چگونگی حضورش در این عرصه گفت: من ورزش را در سن نه سالگی از هندبال آغاز کردم و پس از مدتی سر از سالن های فوتسال در آوردم. سپس آن را ادامه دادم و پس از دو سال حضور در سطح مسابقات کشوری به عنوان نفر برگزیده انتخاب شدم. لذا به تیم ملی زیر چهارده سال دعوت شدم و سپس در تیم ملی کشورمان از این رده سنی تا بزرگسالان حضور داشته ام.

وی در همین راستا ادامه داد: زمانیکه در سال 1393 برای حضور در لیگ برتر فوتبال بانوان به تیم پاس همدان رفته بودم، در تمرینات پیش از آغاز فصل در پست دفاع آخر به میدان رفتم. در یکی از جلسات تمرینی که دروازه بان تیم غایب بود، مربی از بازیکنان خواست که درون دروازه قرار بگیرند و من این کار را انجام دادم و یک سری شیرجه ها و واکنش های دروازه بانی از خودم به نمایش گذاشتم و حالا که به گذشته باز می گردم، متوجه استعداد ذاتی خودم در این مساله می شوم. چراکه هیچ آموزشی در زمینه دروازه بانی ندیده بودم و لذا مربی ام در آن زمان از من خواست تا تمام فصل را درون دروازه باشم. ابتدا با این مساله مخالفت کردم و با گذر زمان توانستم با دروازه بانی کنار بیایم و خدا را شاکرم که در پایان به همان چیزی که می خواستم رسیدم.

دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان در خصوص حضور در تیم های مختلف گفت: من دو سال برای تیم های راهیاب ملل و وچان کردستان بازی کردم و به مقام های نایب قهرمانی و سومی لیگ برتر با این تیم ها رسیدم. سپس در تیم شهرداری بم به مدت دو سال حضور یافتم و به همراه این تیم به دو مقام قهرمانی و نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال بانوان دست یافتم. در حال حاضر هم در خدمت تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان هستم.

او در خصوص فوتبال بانوان اظهار داشت: فوتبال بانوان نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته و توجه فدراسیون فوتبال به رده های پایه نیز افزایش یافته است. اما اگر بخواهیم در سطح آسیایی و نیز جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، قطعا به رسیدگی های بیشتر مسئولین در این زمینه نیازمندیم. یعنی برای حضور در مسابقات آسیایی نیازمند یک سری برنامه ریزی ها هستیم که متاسفانه در سطح ملی هنوز به آن نرسیده ایم و طبیعتا اگر حمایت های بیشتری از جانب فدراسیون فوتبال صورت پذیرد و مربیان نیز برنامه ریزی خوب و دقیقی در این زمینه داشته باشند، قطعا در سطح آسیایی حرف های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید؛

تیم ملی فوتبال زنان ایران از رنکینگ جهانی خارج شد!

خداحافظی کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان از مستطیل سبز


دروازه بان تیم فوتبال بانوان ذوب آهن اصفهان افزود: یکی از خصوصیات مثبت فوتبال بانوان کشور، داشتن لیگ پویا و برنامه ریزی شده است که سطح مسابقات در آن بسیار بالا می باشد و بازیکنان با آمادگی هرچه بیشتر در لیگ حضور می یابند. لذا به نظر من رقابت حساس و بالایی برای رسیدن به مقام قهرمانی و حتی نایب قهرمانی در لیگ فوتبال بانوان وجود دارد و بازیکنان سرشناس و ملی پوش در تیم های مختلف پخش شده اند که به دنبال آن ما شاهد لیگ بسیار جذابی هستیم.

وی در خصوص تفاوت فوتبال بانوان و آقایان گفت: به نظر من تفاوت این مساله در ثبت قراردادهای گزاف مالی است و مبلغی که بانوان در این زمینه دریافت می کنند، اصلا در شان بانوان و سطح زحمات آن ها نیست. بانوان مشقت های فراوانی را در این زمینه می کشند و لحظات سختی را همچون مصدومیت و دوری از خانواده تحمل می کنند که مبالغ دریافتی آن ها واقعا پاسخگوی این همه مشکلات نیست.

رکورددار کلین شیت فوتبال ایران در این زمینه و علاقه فوتبالی اش بیان کرد: یکی از اتفاقات مهم در عرصه فوتبال ایران، بهبود بخشیدن به رکورد کلین شیت و تصاحب آن توسط من بود که سر و صدای بسیاری را در کشور به پا کرد. بسیار خوشحالم که این اتفاق مهم در زندگی ورزشی من رخ داد و باعث شد تا حدودی فوتبال بانوان در کنار آقایان قرار گیرد. الگوی من در دروازه بانی نیز مانوئل نویر است که سبک گلری من بسیار به ایشان نزدیک است و آرزویم بازی کردن در بالاترین سطح فوتبال بانوان دنیاست.

خواجوی در ارتباط با تاثیر ویروس کرونا بر فوتبال بانوان گفت: این ویروس باعث شد تمام ورزشکاران کم و بیش از دوران حرفه ای خود دور شوند و این امر ضربه بزرگی به زندگی ما علی الخصوص فوتبالیست ها زد. کرونا باعث شد لیگ ما تا حدودی با تاخیر آغاز شود و اردوی تیم ملی نیز هنور تشکیل نشده است و در یک نگاهکلی، همه ما با وجود کرونا از زندگی عادی مان دور شده ایم.

زهرا جواجوی در پایان در خصوص شرایط لیگ بانوان و تیم ملی بیان نمود: هم اکنون باشگاه های خوب و حرفه ای همچون ذوب آهن، سپاهان و ملوان بندر انزلی در فوتبال بانوان تیم داری می کنند که بسیار امر مهم و تاثیرگذاری است. اما من معتقدم فوتبال بانوان به دلسوز نیاز دارد و حالا اگر قرار است باشگاه های دیگری نیز در رده بانوان تیم داری کنند و شرایط لازم و کافی را فراهم نسازند، پس چه بهتر در این عرصه ورود نکنند. در خصوص تیم ملی نیز بسی جای تاسف است که ما در حدود دو سال است که در هیچ مسابقاتی شرکت نکرده ایم و با اعلام فیفا مبنی بر خروج فوتبال بانوان ایران از رنکینگ جهانی، تمام زحمات چندساله ما برای تیم ملی از بین رفته است.

امیدوارم هرچه زودتر فوتبال بانوان ایران به حق خودش برسد و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در ورزش کشورمان نباشیم و فوتبال بانوان بتواند در عرصه های آسیایی و جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد و بهترین ها برای تیم ملی کشورمان رخ دهد.

گزارش از محمدرضا طارمی

227042

مطالب مرتبط