تهیه و توزیع «خوراک روح» در شیراز!

کتاب «از غذای جسم تا غذای جان» (پرسش و پاسخ‌هایی با پروفسور حبیب‌الله هدایت، پدر علم تغذیۀ ایران)، نوشته دکتر حسین علیان در شیراز منتشر شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حسین علیان، مؤلف کتاب درباره اثر خود گفت: از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲، ساکن شهرک غرب تهران بودم و خیابان ایران‌زمین برایم اسم آشنایی بود. مجتمع مهستان، منزل استادی فرزانه و اندیشمندی وزین، پروفسور هدایت که گه‌گاه عصرها در منزلشان صحبت می‌کردیم و از محضر نورانی او کسب فیض می‌کردم و خوشبختانه این پرسش‌ها و پاسخ‌ها نوشته شد و دست‌مایه‌ای برای نوشتن کتاب حاضر شد.

پروفسور حبیب‌الله هدایت (زاده ۱۲۹۹، شهرضا، اصفهان – درگذشته ۱۷ مهر ۱۳۹۲) پزشک ایرانی بود. او تخصص خود در زمینه زنان و بهداشت عمومی را در زمان تحصیلش در فرانسه و در زمینه علوم تغذیه در انگلیس دریافت کرد.


بیشتر بخوانید؛

چرا شیراز سیاه‌پوش حاج قاسم نشده؟


هدایت پس از بازگشتش به ایران انستیتو علوم تغذیه، انجمن دیابت ایران و انستیتو بهداشت کار را تأسیس کرد. وی مؤلف ۶ کتاب و ده‌ها گزارش و مقاله تحقیقاتی در زمینه صنعت غذا است. از او به عنوان پدر علم تغذیه ایران یاد می‌کنند.

کتاب «از غذای جسم تا غذای جان (پرسش و پاسخ‌هایی در محضر استاد علم و معنویّت، پروفسور حبیب‌الله هدایت، پدر علم تغذیه ایران» نوشته دکتر حسین علیان در ۷۲ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس در دی ماه جاری در شیراز منتشر شده است.

منبع: مهر

226886