امام جمعه بهاباد:

شهید سلیمانی محصول مکتب امام بود

امام جمعه بهاباد گفت: شهید سلیمانی جوانی از جوانان انقلابی بود که در مکتب انقلاب اسلامی رشد یافت و به اوج رسید و شهید سلیمانی شد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید سلیمانی محصول مکتب امام بود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد درخطبه های این هفته نمازجمعه با گرامی داشت نخستین سالگرد شهادت سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمرزمانش و سالگرد شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی به خصوص شهید امیرحسین قربانی و با اشاره به اینکه سردار سلیمانى برای چه شهید سلیمانی شد و چرا قاسم سلیمانی به چنین مقامی دست یافت که حتی با نبودش و پس از شهادتش، معروف‌تر، موثرترو و شکوفاتر می‌شود اظهارداشت: سپردن خودش به خدا یکی از ویژگی‌های شهید قاسم سلیمانی بود و این شهید بزرگوار تمام زندگییش، ایمان، تقوا و اخلاق و دینداری بود.

وی سردار سلیمانی را شاگرد و پرورش یافته مکتب حسینی دانست و گفت: به همین دلیل این شهید معزز به چنین جایگاهی وارسته‌ای رسید، تا جایی که به فرموده رهبر انقلاب حاج قاسم خود صاحب مکتب شد و البته علت آن تمسک این سردار پر اقتدار به آموزه‌های دینی و حرکت مستمر و بی وقفه در مسیر سالار شهیدان و در نهایت در مسیر الهی بود.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه سردارشهید سلیمانی یک رزمنده وجانباز نبود بلکه درمسئله عبادی رعایت اصول و تمام مسائل شرعی را انجام میداد افزود: شهید سلیمانی یک انسانی متشرع بلکه متشرع تکلیف گرا بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به ویژگی خستگی ناپذیر سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی فرزند انقلاب، خوش اخلاق و در زندگی ساده زیست زندگی بود و اسیر زرق و برق دنیا نشد و با بصیرت، خلوص و تقوا، دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت به حق «حَمَلُوا بَصَائِرَهُمْ عَلَی اسْیَافِهِم» بود.

امام جمعه بهاباد گفت : آنچه شهید والامقام سلیمانى را از یک شخص به مکتبى به نام مکتب حاج قاسم رسانده است منظومه فکری منبعث از خمینى بزرگ(ره) است.

امام جمعه بهاباد بابیان اینکه صهیونیست ها باید بداند با شهادت سردار سلیمانی زنگ زوال رژیم صهیونیستی ونابودی انها به صدا درآمده است گفت: سردار سپهبد شهید سلیمانی یکی از سرداران و پاسداران انقلاب اسلامی بود و دشمنان باید بدانند پایه‌های انقلاب اسلامی با شهادت این سردار سست نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی همرزم شهید باکری، همت و کاظمی بود ولی برای خودش یک قاموس و یک واژه نامه جدیدی را از ایثار، جهاد و شهادت پس از جنگ ترسیم و تبیین کرد افزود : شهید سلیمانی نمادی از انسان پاک باخته ای بود که خود را فدا کرد تا اسلام و انسان ها نجات پیدا کند.

ابراهیمی بشکانی تصریح کرد: آنچه سبب شد تا سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس محبوب قلب‌ها شوند، بی‌تردید ایمان و عمل صالح آنان بود و شهادت حسینی گونه این سرداران والامقام نیز سبب اقتدار بیشتر اسلام شد.


بیشتر بخوانید؛

افتتاح مرکز تعویض پلاک و خدمات خودرویی در بهاباد


امام جمعه بهاباد در ادامه خطبه ها با تبریک ولادت پیامبر صلح و دوستی عیسی مسیح (ع) به هموطنان مسیحی گفت: حضرت عیسی (ع) متعلق به تمام بشریت است .

وی اظهارکرد : حضرت عیسی (ع) کسی است که موید به تایید الهی است و مقرب به درگاه باریتعالی، مبشر نبوت خاتم پیامبران و نجات بخش مسیحیان عالم است.

امام جمعه بهاباد یادآورشد: عیسی مسیح (ع) فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی سرداد و معجزاتی از خود نشان داد که کاهنان را به حیرت واداشت .

وی ادامه داد: او معلم بزرگ صلح و دوستی بود و بشریت را به همدلی و وفاق دعوت می کرد و همواره برای پیاده کردن دستورات الهی راههای پرفراز و نشیبی را طی می کرد تاریخ پیامبران هرگز شکنجه های را که آن بزرگوار متحمل شده فراموش نکرده است.

در ادامه نماز جمعه امروز بهاباد باحضور امام جمعه، رییس شورای اسلامی استان، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی، از خانواده شهید سقوط هواپیمای اوکراینی دانشجوی نخبه شهید امیرحسین قربانی بهابادی با اهدای شاخه گل تجلیل شد .

انتهای پیام/

226821

مطالب مرتبط