نمکی:

راه‌های مبارزه هوشمند با کرونا را دنبال می‌کنیم

همدلی و وفاق بین همکاران من و دوستان از وزارت کشور یکی از راز‌ها و عوامل موثری در توفیقاتی بوده که کسب شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: همدلی و وفاق بین همکاران من و دوستان از وزارت کشور یکی از راز‌ها و عوامل موثری در توفیقاتی بوده که کسب شده است.

او افزود: جلسات بسیاری همکاران ما با دوستان در وزارت کشور داشتند و امروز بازدیدی از رصدخانه سلامت وزارت بهداشت صورت گرفت؛ رصدخانه‌ای که اطلاعات را ه لحظه ثبت می‌کند و ابزار هوشمندی است تا وضعیت بیماری کرونا را رصد کنیم و نقاط آسیب پذیر را بشناسیم و از این ابزار پیشرفته کمک بگیریم.

نمکی گفت: اگر قرار بود با طوفان‌های دیگری که دنیا را دربرگرفته مواجه شویم بتوانیم ارزیابی کنیم و راه‌های مبارزه هوشمند با ویروس را دنبال کنیم و امیدواریم همدلی و وفاق و مستمر بین ما و مجموعه قرارگاه به پیشرفت امور به ما کمک کند.

رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت اظهار کرد: جلسات مشترکی هر هفته داریم و این هفته از رصدخانه سلامت بازدید کردیم و باید بدانید که نیرو‌های پرتلاش وزارت بهداشت توانسته اند در همه امور تحقیقات، رصد، بهداشت، درمان، تامین نیاز‌های بهداشتی، درمانی و نیروی انسانی موفق باشند.

اوافزود: وقتی روند کار را از ابتدای شیوع بیماری تا امروز رصد می‌کنیم می‌بینیم چالش‌های داشتیم، در ابتدا کیت و ونتیلاتور و تخت نداشتیم، اما اکنون انباشتی از تجربه و تجهیزات پزشکی داریم که نتیجه تلاش کادر درمان و وزارت بهداشت است و با طرح منسجم و هوشمند شهید سلیمانی سطح کار را به سطح استانی و شهرستانی بردیم و اکنون دوستان در سطح محلات و خانواده فعالیت می‌کنند و منابع و اولویت‌ها به طور دقیق توزیع می‌شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه روند بیماری کرونا در کشور کاهش است، گفت: باید یادمان باشد همکاری مردم موجب شد که روند بیماری نزولی شود و استمرار روند نزولی بیماری نیازمند مشارکت مردم است البته می‌دانیم که مردم در زحمت هستند و دوران پر تنشی را می‌گذراندند، اما مردم باید بدانند ثبات روند نزولی بیماری مستلزم همکاری آنهاست.

226733