اقدام اخیر شورای رقابت باعث افزایش قیمت خودرو شد

مصوبه اخیر شورای رقابت مبنی بر تغییر فرمول قیمت گذاری 18 خودرو موجب افزایش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت انواع خودرو شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با رونمایی از نسخه جدید شورای رقابت برای قیمت خودرو امروز بازار خرید و فروش خودرو با افزایش قیمت روبرو شده است.

براساس تصمیم شورای رقابت قرار است از اول بهمن ماه متناسب با افزایش تولید؛ قیمت 18 خودرو تغییر پیدا کند و همین موضوع عاملی شده تا بازار به این تصمیم واکنش نشان داده و شاهد افزایش قیمت ها باشد.

البته فعالان بازار معتقدند افزایش قیمت امروز خودرو متأثر از جو روانی تغییر قیمت 18 خودرو آن هم از اوایل بهمن ماه بوده است و به طور حتم طی چند روز آینده فروکش خواهد کرد.

یکی از فروشندگان خودرو در همین رابطه به خبرنگار تسنیم، گفت: افزایش قیمت خودرو در بازار تاحد زیادی متاثر از نوسانانت نرخ دلار است، درحال حاضر که تاحدودی نرخ دلار ثابت مانده، افزایش قیمت خودرو بی معنی است، البته اعلام خبر شورای رقابت مبنی بر تغییر قیمت تعدادی از خودروها امروز التهابی را در بازار به وجود اورده است اما به نظر ما چون مشتری در بازار وجود ندارد این افزایش قیمت ها طی روزهای آینده روند نزولی را پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید؛

اثری از کاهش قیمت خودرو وجود ندارد

تغییر فرمول قیمت گذاری برخی خودرو ها توسط شورای رقابت


وی با انتقاد از اینکه نمی دانیم شورای رقابت براساس کدام استدلال این تصمیم را اعلام کرده است گفت: بازار خودرو در طول هفته های اخیر شاهد ثبات قیمت بود اما این خبر باعث شد تا آرامش از بازار گرفته شده و هر کس بنا بر برداشت خود برای خرید و یا فروش خودرو تصمیم بگیرد.

مشاهدات بازار خودرو نشان می دهد امروز قیمت انواع محصولات داخلی و مونتاژی رشد 5 تا 10 میلیون تومانی را تجربه کرده است، به نحوی که پژو پارس از 192 میلیون تومان به 203 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو از 87 میلیون تومان به 93 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج از 240 میلیون تومان به 250 میلیون تومان، سمند از 176 میلیون به 180 میلیون و پراید از 95 میلیون تومان به 103 میلیون تومان رسیده است.

منبع: تسنیم

226621