مدیرکل ثبت احوال استان:

مادر شدن زنان سمنانی در چه سنی است؟

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان اعلام کرد: میانگین سنی مادران سمنانی که برای اولین بار صاحب فرزند می شوند نزدیک به ۳۰ سال است.

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان،‍ قندالی، مدیرکل ثبت احوال استان سمنان روند ولادت ها در این استان را نزولی اعلام و اظهار کرد: روند میزان ولادت های این استان در پنج سال اخیر نزولی بوده است .

وی با اشاره به افزایش سند ازدواج و متعاقب آن افزایش سن فرزندآوری افزود: متوسط سن‌ مادرانی را که برای اولین‌ بار صاحب فرزند می‌شوند ۲۹.۶۴ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان از کاهش رویدادهای تولد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین تا آذر ۹۹ براساس آمارهای دریافتی پنج هزار و ۶۷۶ ولادت در استان سمنان ثبت شد که این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش یافته است.

قندالی با اشاره به تاخیر در فرزندآوری در سال های ابتدایی زندگی مشترک اضافه کرد: به ترتیب ۸.۵ و ۸.۱ درصد از فرزندآوری زوج های جوان در استان سمنان در سومین و چهارمین سال ازدواج آنان بوده است.

وی به دلبستگی مردم استان به نامگذا ی های مذهبی پرداخت و گفت: بیشترین فراوانی نام پسران و دختران متولد شده در استان سمنان به ترتیب امیرعلی و علی و فاطمه و زهرا است.


بیشتر بخوانید؛

ازدواج در قم هفت درصد افزایش داشته است


مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه امسال شمار نوزادان پسر از نوزادان دختر بیشتر بوده افزود: براساس آمار، در استان سمنان به ازای ۱۰۰ دختر ، ۱۰۶ پسر از فروردین تا آذر ۹۹ متولد شد.

وی روند آمار طلاق در استان سمنان در پنج سال گذشته را نزولی برشمرد و اظهار کرد: روند میزان وفات در استان سمنان رو به افزایش است و میانگین سن فوت شدگان در استان ۷۰.۵۳ سال است.

وی به ماندگاری زوج ها در استان اشاره و تصریح کرد: براساس آخرین آمار، محل زندگی ۸۸ درصد زوج ها و ۹۵.۳ درصد زوجه هایی که در استان سمنان سند ازدواجشان ثبت شده است در استان سمنان است.

قندالی گفت: از ابتدی فروردین تا آذر ۹۹ براساس آمار ارائه شده ۶۷۴ مورد طلاق در استان سمنان گزارش شده که این رقم به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان روند مرگ و میر در این استان را رو به افزایش برشمرد و گفت: میانگین سن فوت شدگان در استان ۷۰.۵۳ سال است.ضمن اینکه امسال به ازای ۱۰۰ زن فوت شده در استان سمنان ۱۳۳ مرد فوت شده است.

منبع: ایسنا

226533