مدیرکل امور روستاها و شوراهای استان یزد؛

تیم متخصص پزشکی در مناطق محروم ابرکوه مستقر شد

رئیس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد از استقرار تیم متخصص چشم و دندان پزشک در مناطق کمتر برخوردار ابرکوه خبرداد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمود زارع رشکوییه در نشست هماهنگی استقرار تیم متخصص سلامت ابرکوه، اظهار کرد: اولین برنامه ی کمیته محرومیت زدایی استقرار تیم خیریه بنیاد نوآوران سلامت به مدت ۸۰ روز در شهرستان خاتم بود که به دنبال آن سه هزار و ۴۹۶ ویزیت و ۱۴۵ عمل جراحی در زمینه چشم پزشکی انجام شد و دو هزار و ۷۷۶ نفر نیز در این مدت خدمات دندان پزشکی را به صورت رایگان دریافت کردند.

مدیرکل امور روستاها و شوراهای استان یزد، با بیان اینکه در شرایط خاص امروز کمک به نیازمندان و خدمت رسانی به مناطق محروم از برنامه های در اولویت دومین کنگره ملی شهدای استان است، افزود: دومین اردوی جهادی تیم متخصص سلامت در مناطق کمتر برخوردار ابرکوه با حضور تیم سلامت بنیاد برکت، گروه جهادی سلامت شهید همدانی استان تهران و تیم بسیج جامعه پزشکی استان یزد برپا می شود.

وی با بیان اینکه این تیم از ۲۲ تا ۲۵ بهمن ماه در مناطق کمتر برخوردار ابرکوه مستقر می شوند، گفت: در این مدت زمان تیم های سلامت در چند نقطه از شهرستان ابرکوه مستقر شده و به مردم آن منطقه خدمات تخصصی چشم و دندان پزشکی ارائه می کنند.

دکتر شکری، مسئول گروه جهادی شهید همدانی استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه این گروه جهادی با پنج دندان پزشک، دو چشم پزشک، چند متخصص عینک و دو پزشک عمومی در شهرستان ابرکوه مستقر می شود، اظهار کرد: متخصص های چشم پزشکی این تیم، می توانند روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار را معاینه کنند و اگر مشکل چشم بیمار وخیم باشد برای انجام عمل به تهران منتقل و پس از جراحی به شهر خود بازگردانده می شوند.


بیشتر بخوانید؛

خدمت رسانی 20 قرارگاه محله محور به بیماران کرونایی در شهرستان یزد


وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی دندان پزشکی به مردم مناطق محروم شهرستان ابرکوه، افزود: با توجه به اینکه خدمات دندان پزشکی به صورت درمانی ارائه می شود، تیم دندان پزشکی گروه جهادی شهید همدانی می توانند روزانه ۴۵۰ بیمار را معاینه و درمان کنند.

مسئول گروه جهادی سلامت شهید همدانی گفت: متخصصان دندان پزشک این گروه جهادی تمام خدمات دندان پزشکی به جز پروتز را انجام می دهند.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

226213

مطالب مرتبط