ناصری نژاد تاکید کرد:

اگر تحریم ها هم کم شود قطعا فروش نفت به بیش از 2 میلیون بشکه نمیرسد

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اگر تحریم‌ها هم تا حدی برداشته شوند باز هم امکان فروش روزانه ۲میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز وجود ندارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ناصری نژاد در تحلیل بخش نفتی لایحه بودجه سال 1400، گفت: فروش روزانه 2میلیون و سیصد هزار بشکه نفت را برای سال آینده را بسیار خوشبینانه می‌بینم و به یقین به دلیل عدم تحقق فروش این میزان نفت، دولت آینده با کسری بودجه مواجه خواهد شد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر تحریم‌ها هم تا حدی برداشته شوند باز هم امکان فروش این میزان بشکه نفت در روز وجود ندارد.

وی کسری بودجه و بدهکار کردن دولت آینده را ازجمله ایرادات وارده به لایحه بودجه 1400 عنوان کرد و افزود: اگرچه مجلس چند ماه گذشته با فروش اوراق سلف نفتی مخالفت کرد اما باز هم دولت در لایحه بودجه بر این مسئله پافشاری کرده درحالی که فروش سلف نفتی به معنای مقروض کردن دولت آینده است.


بیشتر بخوانید:

فضا سازی نکنید؛ FATF راه فروش نفت و صادرات کالا را مسدود می‌کند


ناصری نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا فروش انواع اوراق در لایحه از نظر مجلس بلامانع است اما با فروش اوراق سلف نفتی مخالفت می‌کند؟، توضیح داد: اوراقی که توسط دستگاه‌های دیگر به فروش می‌رسد بسیار محدود و مشخص است و بسیار کمتر از میزان اوراق مدنظر در حوزه نفت برای فروش است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: در حالی که می‌توان به سمت فرآورده‌فروشی رفت و از این طریق علاوه‌بر دور زدن تحریم به ارزش‌افزوده و درآمد بیشتر رسید، اصرار بر خام فروشی چه به صورت نقدی و چه قرضی قابل پذیرش نیست.

226022