برای اولین بار از اراک به شیراز صورت گرفت؛

انتقال بیمار با فانتوم

صبح امروز بیمار ۲۸ساله ای با بیماری قلبی با هواپیمای فانتوم از اراک به مقصد شیراز اعزام شد

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت؛ عملیات انتقال توسط اورژانس هوایی حدود یک ساعت به طول انجامید

دکتر بهرامی افزود: این بیمار اقا ساعت ۱۰ صبح روز جمعه با آمبولانس هوایی اراک را ترک کرد و ساعت ۱۱حدود یک ساعت بعد وارد فرودگاه شیراز شد.

وی یادآور شد: در راستای توسعه هوانوردی عمومی، فعالیت آمبولانس هوایی نیز بخشی از این اقدامات تعریف شده و در استان مرکزی نیز با ورود بخش خصوصی با خرید هواپیما، اینگونه خدمات پزشکی به هم استانی های گرامی ارائه می‌شود.

دکترسعیدرضا سلطانی، پزشک معالج این بیمار گفت؛ به دلیل انجام عمل خاص وسریع برای این بیمار از این امکان (آمبولانس هوایی) استفاده شد.

وی افزود: بیمارستان امیرالمومنین در کمترین زمان ممکن پذیرش بیمار توسط مرکز درمانی مقصد را دریافت و بدون فوت وقت عملیات انتقال انجام شد.

دکتر سلطانی خاطرنشان کرد: این بیمار حدود سه سال پیش پیوند کبد‌ و بیش از دو سال پیش نیز عمل تعویض دریچه آئورت را انجام داده بود که، با علایم تنگی نفس و تست مثبت کووید ۱۹ در مرکز درمانی امیر المومنین اراک بستری شد.

وی تاکید کرد: در بررسی های اولیه سی تی اسکن بیمار نرمال شان داده شده و کرونا باعث درگیری ریوی وی نشده بود اما در اکو و آنژیوگرافی وجود لخته روی دریچه قلب بیمار نشان داده شد، که نیاز بود سریعاً به بیمارستان بوعلی در شیراز انتقال یابد.

پزشک معالج این بیمار ضمن اشاره به اینکه حتی ثانیه ها هم در زندگی بی تاثیر گذار بود ابراز امیدواری کرد: با انجام عمل مربوطه این شخص سلامتی خود را باز یابد و به زندگی برگردد.

225812