رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با پرسون:

ثبات در میزان جوجه ریزی در مرغداری های استان/ تامین 5 درصد از گوشت مرغ کشور توسط کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با وجود اینکه بسیاری از تنگناها حوزه کشاورزی را تحت الشعاع قرار داده بودند، براساس برآوردهای موجود در کردستان از نظر جوجه ریزی نسبت به سالهای گذشته کاهشی نداشته ایم، در صورتی که در اکثر استانهای کشور با کاهش جوجه ریزی مواجه بوده ایم.

کردستان ـ محمدفرید سپهری؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: در سال های گذشته به ویژه در طول یکسال اخیر مشکلات اقتصادی در کشور بسیاری از بخش ها را با نوسان روبرو ساخته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: با این حال همه تلاش مجموعه جهاد کشاورزی در کشور به ویژه استان کردستان استفاده از ظرفیت های بومی و استانی بوده است و در این حوزه موفقیت هایی داشته ایم.

سپهری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: یکی از برنامه های ما حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از کمبود محصولات کشاورزی علیرغم تحریم ها و از سویی بیماری کرونا بوده است و در این زمینه جهاد کشاورزی کردستان کارنامه درخشانی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به نوسان قیمت مرغ در ماههای اخیر در کشور و کردستان، افزود: نوسان در تهیه و توزیع نهاده های دامی در کشور و کردستان باعث شد که در مقطعی از زمان قیمت مرغ در سطح بازار افزایش نامعقولی داشته باشد که خوشبختانه با ورود متولیان امر دوباره شاهد ثبات نسبی در بازار مرغ هستیم.


بیشتر بخوانید؛

تولید روزانه 170 تن مرغ گوشتی در استان یزد

مرغ هایی که به مقصد نرسید


این مقام دولتی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با وجود اینکه بسیاری از تنگناها حوزه کشاورزی را تحت الشعاع قرار داده بودند، براساس برآوردهای موجود در کردستان از نظر جوجه ریزی نسبت به سالهای گذشته کاهشی نداشته ایم، در صورتی که در اکثر استانهای کشور با کاهش جوجه ریزی مواجه بوده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته، در تیرماه و مردادماه امسال ۸ درصد، در آبانماه ۱۴ درصد و در آذرماه ۴ درصد افزایش جوجه ریزی در سطح مرغداری های استان کردستان داشته ایم.

سپهری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه نزدیک به 5 درصد از سهم گوشت مرغ کشور توسط استان کردستان تامین می شود، گفت: برای جلوگیری از هرگونه تخلف، تیم های نظارتی سازمان جهاد کشاورزی کردستان و دیگر ادارات متولی به صورت منظم از مراکز تولید و توزیع نهاده های دامی و نیز مرغداری ها بازدید می کنند.

شفیعی ـ استان کردستان

225730