بانوی قایقران کشور در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

در کشور ما اهمیتی به ورزش بانوان داده نمی شود/ عدم حمایت و وجود اسپانسر در ورزش قایقرانی

ورزش بانوان در طی سالیان اخیر به موفقیت های فراوانی در حوزه های مختلف دست یافته است و قایقرانی از آن دسته ورزش هایی است که علاقمندان و طرفداران خاص خودش را به ویژه در میان بانوان دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، بهار نصیری ملی پوش قایقرانی بانوان کشور در گفتگوی اختصاصی با سرویس ورزشی پرسون در خصوص شرایط سخت این ورزش و عدم توجه و حمایت کافی از ورزش بانوان در عرصه های مختلف سخن گفت.

این ورزشکار در خصوص چگونگی حضور در عرصه قایقرانی گفت: من از سن پنج سالگی ورزش را شروع کردم و حدودا هشت سال پیش یکی از آنالیزورهای ورزشی به من پیشنهاد حضور در رشته قایقرانی را دادند. در ابتدا علاقه خاصی به این ورزش نداشتم و با گذر زمان متوجه شدم که این رشته جای موفقیت فراوانی دارد و لذا اشتیاقم به قایقرانی بیشتر شد که به لطف خدا به نتیجه مطلوب هم رسیدم.

وی ادامه داد: قایقرانی جزو رشته های پایه محسوب می شود که قدرتی و بسیار سخت است. اما ورزش مفرحی نیز هست و از آنجاییکه کشورمان در طی سال های اخیر پیشرفت خوبی را در این رشته داشته است، من هم مشتاق شدم تا به صورت حرفه ای در آن فعالیت کنم. اگرچه به عقیده من در کشور ما اهمیتی به ورزش بانوان داده نمی شود و این مساله در قایقرانی نیز مشهود است. چراکه هیچ پوشش خبری از این رشته ورزشی وجود ندارد و ورزش بانوان هم که هیچ گاه از تلویزیون پخش نمی شود و گویی همه چیز در فوتبال خلاصه شده است. بنابراین لازم است تا فرهنگ سازی در خصوص ورزش بانوان صورت گیرد تا تماشاگران بتوانند به تماشای رقابت های مختلف بانوان بنشینند و لذا همین امر می تواند در جذب اسپانسر و مخاطب به ورزش بانوان کمک شایانی نماید.

نصیری در خصوص ورزش قایقرانی و سختی های آن نیز گفت: قایقرانی از جمله ورزش هایی است که پیشرفت قابل ملاحظه ای در طی سالیان اخیر در کشورمان داشته است و جزو ورزش های مدال آور در مسابقات مختلف به ویژه المپیک محسوب می شود. قطعا با گذشت زمان شاهد پیشرفت های بیشتری در این ورزش خواهیم بود که این امر مستلزم هماهنگی و یکدلی میان بازیکنان و مجموعه فدراسیون می باشد و باید بگویم من هم در رشته دراگون بوت فعالیت می کنم که فعلا سهمیه المپیک بدست نیاورده است.

ایشان همچنین افزود: قایقرانی از ورزش های سرعتی و قدرتی در کشور است که نیازمند محیط مناسب برای تمرین می باشد که متاسفانه ما یک مجموعه مناسب برای تمرین در پایتخت داریم که آن هم دریاچه آزادی است که در غرب تهران واقع شده و خود من که ساکن شرق پایتخت هستم، باید چندین ساعت را طی کنم تا بتوانم تمرین خوبی داشته باشم. امکانات در رشته ما بسیار ضعیف و کم می باشد که مستلزم اسپانسر است که ما از این مساله هم محرومیم و با هزینه خودمان تمرین می کنیم و یا به مسابقات مختلف اعزام می شویم.

ملی پوش قایقرانی کشورمان در خصوص تفاوت ورزش بانوان و آقایان گفت: ورزش بانوان به هیچ وجه دست کمی از ورزش آقایان ندارد و به نظر من تنها تفاوت در این عرصه، عدم پخش تلویزیونی مسابقات بانوان و انتشار اخبار مناسب مربوط به آن هاست و همچنین هیچ توجیه اقتصادی برای حمایت مالی از ورزش بانوان وجود ندارد. متاسفانه ورزشکاران زن نه از طرف مردم که صاحبان اصلی ورزش ما هستند مورد حمایت قرار می گیرند و نه از جانب مسئولین و قطعا اگر تصاویر و چند دقیقه ویدئو از ورزش زنان را حذف کنیم، عملا هیچ اثر و نشانه ای از ورزش بانوان در رسانه ها باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه گفت: این در حالی است که رشته ما در رده بین المللی به موفقیت های بسیاری دست یافته است که بسیاری از مردم از آن بی اطلاع هستند و برای مثال تیم دراگون بوت آوش که من در آن حضور دارم، در مسابقات بین المللی جایگاه بسیار بالایی دارد.


بیشتر بخوانید؛

سرانه فضای ورزشی بانوان ایلام با میانگین کشوری اختلاف چندانی ندارد


این ورزشکار در خصوص زندگی مشترک با یک همسر فوتبالیست نیز گفت: همسر من فوتبالیست و بازیکن تیم صنعت نفت آبادان است. من نیز در دوران نوجوانی بازیکن فوتبال بودم و به دلیل یک سری مشکلات این ورزش را کنار گذاشتم. به نظر من درک کردن و رفاقت دو طرف در زندگی مشترک همه سختی ها را آسان جلوه می دهد و این موضوع ربطی به فوتبالیست و کارمند و بازیگر ندارد و می تواند در هر شغلی باشد . من و همسرم چون هردو ورزشکار هستیم، به خوبی همدیگر را درک می کنیم و تنها سختی مان در زندگی، دوری از یکدیگر است که حین برخی مسابقات با آن مواجه می شویم.

بهار نصیری درپایان در خصوص ویروس کرونا و تاثیر آن بر ورزش گفت: سایه ترس از ابتلا به این ویروس سبب شد تا در 8 ماه گذشته اکثر مسابقات و اردوهای آماده سازی تیم ها تعطیل شود. متاسفانه با این شرایط نیز بسیاری از ورزشکاران به کرونا مبتلا شدند و من امیدوارم هرچه سریعتر این ویروس نابود شود تا ما ورزشکاران بتوانیم به راحتی به تمرینات و اردو و مسابقات برگردیم. ورزشکاران بانوان بسیاری هستند که رکوردها و مقام های فراوانی کسب کرده اند که به دلیل عدم حمایت کافی و مناسب با ورزش خداحافظی کرده اند. امیدوارم این مشکل در ورزش بانوان حل شود و روزی بانوان کشورم به جایگاه اصلی خود علی الخصوص در ورزش قایقرانی برسند.

225723

مطالب مرتبط