کارگاه‌‌های کاریکاتوریست بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود؛

تعهد به ارزش‌های فرهنگی و ملی، راز جهانی شدن

سلسله کارگاه‌‌های آموزشی احمدرضا سهرابی، کاریکاتوریست شناخته‌شده مطبوعات کشور به همت حوزه هنری فارس برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، کارگاه مجازی کاریکاتور توسط «احمدرضا سهرابی» در حوزه هنری فارس برگزار می‌شود.

احمدرضا سهرابی که میزبانی این سلسله کارگاه‌ها را بر عهده خواهد داشت، افتخارات هنری پرشماری را در عرصه جهانی داشته است.

وی تا کنون موفق به دریافت لوح تقدیر از دو دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور LM چین، راه‌یابی به نمایشگاه و چاپ آثار در کتاب سال جشنواره‌های بین‌المللی کاریکاتور اومیا ژاپن، مازاتلان مکزیک، برلین آلمان، نیلس بوگه دانمارک و همچنین دریافت هفت جایزه ملی، تنها بخشی از افتخارات این کاریکاتوریست بوده است.


بیشتر بخوانید؛

مادر نقاشی‌های مفهومی شیراز فرزندانش را ترک کرد

شبه‌روشنفکران علیه ما جوسازی می‌کنند


سهرابی خود درباره نسبت کاریکاتور و جامعه به خبرنگار پرسون گفت: قطعا در هر کشوری، کاریکاتوریست برای ارزش‌های دینی، فرهنگی و ملی جامعه‌اش ارزش قائل است. اگر چه هنرمند می‌تواند هر سوژه‌ای را انتخاب کند، اما گاهی کاریکاتوریست خود را متعهد به این ارزش‌ها می‌داند و این از آزادی او در فرایند خلق اثر نمی‌کاهد.

او معتقد است: برای کاریکاتوریست شدن صرفا به تکنیک‌های این هنر نیاز نداریم بلکه به خلاقیت و زیبا فکر کردن نیاز است و این موارد با آموزش به دست نمی‌آید، بلکه با مطالعه آزاد و معاشرت با مردم کسب می‌شود.

برای کاریکاتوریست شدن به خلاقیت و زیبا فکر کردن نیاز است و این موارد با مطالعه آزاد و معاشرت با مردم کسب می‌شود.

وی افزود: با همه این موارد، در کارگاه‌های پیش‌رو علاوه بر آموزش اصول کاریکاتور، به مبانی پیدا کردن سوژه و چگونه دیدن رویدادها و شخصیت‌ها نیز خواهیم پرداخت چرا که یکی از پایه‌ای‌ترین اهداف و کارکردهای این کارگاه‌ها همین است.

کارشناس مسؤول هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس ضمن با بیان این خبر اظهار بیان کرد: بنابر دستور معاونت فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه که قطعا مشمول حال هنردوستان نیز است، این برنامه رایگان برگزار خواهد شد.
وی ۱۵ دیماه را آخرین مهلت ثبت‌نام در این سلسله کارگاه‌های آموزشی اعلام کرد و از علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی خواست تا جهت ثبت‌نام مشخصات خود را از طریق واتس‌اپ به شماره ۰۹۳۹۸۵۰۶۴۲۶ ارسال کنند.

225675