معرفی ترین‌های جشنواره تئاتر مقاومت

برگزیدگان بخش نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی و همچنین اهدای جوایز ویژه نمایش‌های برتر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد در حالی معرفی و انتخاب شدند که این مراسم نیز از هاشورهایی گاه پررنگ در بطن خود بی بهره نبود.

به گزارش پرسون، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت شامگاه سه‌شنبه (دوم دی‌ماه) در تالار وحدت با حضور حمید نیلی دبیر این رویداد و مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، توحید معصومی دبیر اجرایی این دوره از جشنواره، حجت‌الاسلام و المسلمین ارمغان بهداروند مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدیاشار نادری رییس بنیاد فرهنگی-هنری روایت، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور عالی بنیاد فرهنگی هنری روایت و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

برگزیدگان بخش صحنه‌ای

در بخش پوستر و بروشور یلدا منتظری برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «به صرف چای و گلوله» به عنوان نفر برگزیده معرفی شد. در بخش گریم جایزه ویژه به ماریا حاجیها اهدا شد و از سمیه فراهانی و سونیا ایرانی‌نژاد تقدیر به عمل آمد.

در بخش طراحی نور، محمد فروزان نفر برگزیده و از پاشا بدرود و رضا خضرایی تقدیر به عمل آمد. همچنین در بخش موسیقی جایزه نفر سوم به صورت مشترک به طاها علیخانی، علی بدوی، عبدی یوسفی اهدا شد. احمد صمیمی به عنوان نفر دوم و محمد نادری به عنوان آهنگساز برتر انتخاب شد.

همچنین در بخش طراحی لباس شفق کاظمی و محمدعلی اکباتانی به طور مشترک به عنوان هنرمندان برگزیده معرفی شدند و به طور مشترک از پگاه ترکی و زهره غلامی از طراحان لباس تئاتر تقدیر به عمل آمد.

در بخش طراحی صحنه؛ احسان جانمی، رضا بهرامی و علی حیدری، به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده شدند.

اما در بخش بازیگری زن، هیات داوران ضمن تقدیر از دادنوش مقدم، جایزه نفرات سوم تا اول خود را به ترتیب به طیبه نیک‌آزاد، پریسا مقتدی و مهناز رودساز اهدا کرد.

و در بخش بازیگری مرد، هیات داوران ضمن تقدیر از گروه بازیگران نمایش «تن‌ها» و همچنین محسن پوشایی و میثم جعفری‌کوچکی؛ اکبر صادقی را عنوان نفر سوم؛ تینو صالحی را عنوان نفر دوم و علی فرحناک را به عنوان نفر اول معرفی کرد.

و سرانجام آرای هیات داوران در دو بخش کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی عبارت بودند از، رضا بهرامی و احسان جانمی (به طور مشترک نفرات سوم)، مرتضی شاه‌کرم و محمدرضا شاه‌مردی (به طور مشترک نفرات دوم) و علیرضا معروفی به عنوان نفر برگزیده بخش کارگردانی معرفی شدند.

هیات داوران در بخش نمایشنامه نویسی ضمن تقدیر از مرتضی شاه‌کرم، جایزه نفر سوم خود را به مریم منصوری، جایزه نفر دوم خود را به لیلی عاج و جایزه اول خود را به محمدرضا شاه‌مردی اهدا کرد.

برگزیدگان بخش خیابانی

در بخش طراحی لباس از بابک کیانی برای طراحی لباس نمایش «بازمانده» از استان اصفهان تقدیر شد و سعید بادینی برای طراحی لباس نمایش «اپیدمی» به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

هیات داوران در بخش موسیقی ضمن تقدیر از گروه موسیقی نمایش خیابانی «همه نقاشی های من» با هنرمندی امیرحسین و امیرمحمد انصافی، علی خاتمی را برای آهنگسازی نمایش «ژنرال خورشید» به عنوان نفر برگزیده معرفی کرد.

در بخش طراحی صحنه و فضا از هادی کیانی برای طراحی نمایش «بازمانده» تقدیر به عمل آمد و آرزو علیپور و علی امینی برای طراحی نمایش «دوران عاشقی» به عنوان نفران برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

در بخش بازیگری زن از مرجان کرمی برای بازی در نمایش «لطفا از کن فیلم بگیرید» تقدیر شد.


بیشتر بخوانید؛

داوری امیر دژاکام، علیرضا استادی و حمید ابراهیمی در جشنواره تئاتر مقاومت

سفر طولانی از صحنه تئاتر تا «مزد ترس»


رتبه سوم این بخش به صورت مشترک به نجمه محرابی خوزانی برای بازی در نمایش «زندگی با طعم باروت» و نرگس خاک کار برای نمایش «سال ها پس از آن واقعه» تعلق گرفت. رتبه دوم نیز به طور مشترک به آرزو جعفری برای بازی در نمایش «پوست های حساس» و دلارام ترکی برای «نمایش ۶۵۹۵» اهدا شد. اما رتبه اول به سیمین بهفر برای بازی در نمایش «شوسه» از تهران رسید.

در بخش بازیگری مرد اینبار به صورت مشترک از پویا امامی برای نمایش «زندگی با طعم باروت» از اصفهان و مصطفی کولیوندی برای نمایش «من بیست شماره آخر را نشمردم» تقدیر به عمل آمد.

در این بخش رتبه سوم باز هم به شکل مشترک به مهدی داودی برای بازی در نمایش «چه کسی پاسخگو است» و مالک آبسالان برای بازی در نمایش «ژنرال خورشید» از ایلام اهدا شد.

رتبه دوم نیز به شکل مشترک به احمد جعفری برای بازی در نمایش «شوسه» از تهران و سامان شکیبا برای بازی در نمایش «حباب زیر آب» از اصفهان تعلق گرفت. رتبه اول و تندیس این بخش به ایمان نظیفی برای بازی درخشان در «نمایش «۶۵۹۹» رسید.

در بخش کارگردانی از سعید بادینی برای کارگردانی نمایش «اپیدمی» تقدیر شد.

رتبه سوم به هادی کیانی برای کارگردانی نمایش «بازمانده» از اصفهان، رتبه دوم به امیر امینی از لاهیجان و رتبه اول و تندیس جشنواره به مسعود براهینی برای کارگردانی «نمایش ۶۵۹۹» تعلق گرفت.

در بخش طرح و ایده رتبه سوم به هادی کیانی برای ایده نمایش «بازمانده» اهدا شد. رتبه دوم به مهدی حبیبی برای ایده نمایش «سال‌ها پس از آن واقعا» و رتبه اول به مسعود براهیمی برای ایده نمایش «۶۵۹۵» تعلق گرفت.

جوایز ویژه جشنواره

جایزه ویژه هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در بخش تئاتر خیابانی برای یک عمر فعالیت هنری خیابانی به مرتضی وکیلیان رسید.

همچنین برای تجلی مفهوم کار گروهی، جایزه ویژه به نمایش «اپیدمی» از زاهدان به کارگردانی سعید بادینی اهدا شد.

اما جایزه ویژه بخش خردسال نیز به هوراد حبیبی برای نقالی فنی، اصولی و ممتاز در نمایش «سال‌ها پیش از آن واقعه» تعلق گرفت.

همچنین در نهایت سه اثر نمایش «۶۵۹۹»، «بازمانده» و «اپیدمی» به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواره جهت حضور و اجرا در بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر فجر از سوی هیات داوران معرفی شدند.

هاشورهای پررنگ اختتامیه هفدهم تئاتر مقاومت/افتخار می‌کنم که مرا با نام هنر دفاع مقدس می‌شناسند

کوروش زارعی که در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به عنوان یکی از دو هنرمند فعال و جریان‌ساز در عرصه تئاتر مقاومت و دفاع مقدس از سوی دبیر این دوره از رویداد مورد تقدیر قرار گرفت، بعد از دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر گفت: افتخار من این است که محصول انقلاب و حوزه هنری هستم.

یک روز در همین صحنه یکی از اساتید من را برای کاری دعوت کرد اما در نهایت برای اجرا دعوت نشدم. بعد فهمیدم که عده ای گفته بودند که من را دفاع مقدسی خوانده اند! من افتخار می کنم که دفاع مقدسی هستم و افتخار می کنم که این عنوان را دارم.

همچنین مالک آبسالان هنرمند ایلامی بعد از دریافت جایزه بازیگری برای ایفای نقش در نمایش «ژنرال خورشید» گفت: من بچه تئاتر خیابانی و شهر چهل سال جنگ دهلران هستم. جایزه‌ام را به پدرم تقدیم می‌کنم که تمام بدنش در دوران جنگ ترکش خورده است.

منبع: ایرنا

225505

مطالب مرتبط