با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور؛

کارخانه قوطی‌سازی سینا کرمانشاه افتتاح شد

کارخانه قوطی‌سازی سینا کرمانشاه با حضور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذاری نزدیک به دو  هزار میلیارد تومان با مشارکت بنیاد مستضعفان در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، امروز طرح کارخانه قوطی‌سازی سینا کرمانشاه با حضور فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با سرمایه‌گذاری نزدیک به دو هزار میلیارد تومان با مشارکت بنیاد مستضعفان در کرمانشاه احداث شد.

یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری غرب کشور به شمار می‌رود. این کارخانه یکی از مدرن ترین و به روزترین کارخانه های تولید قوطی در منطقه خاورمیانه است که تولیدات آن می تواند صادراتی معادل ۱۵ میلیون دلار را برای کشور داشته باشد.

راه اندازی این کارخانه در اوج تحریم ها و در شرایطی انجام شد که نیروهای خارجی، از هرگونه کمک برای راه اندازی و بهره برداری آن خودداری کردند و تمام مراحل نصب و بهره برداری از تجهیزات آن، به دست نیروهای متخصص داخلی انجام شد و چنین دستاوردی برای نخستین بار در کشور به دست آمد که این موفقیت به عنوان نمادی از خودباوری در جهت تحقق جهش تولید، ستودنی است.

این مجموعه بزرگترین کارخانه ساخت قوطی کشور است که در زمینه تولید قوطی‌های آلومینیومی نوشیدنی های گازدار فعالیت دارد و با ظرفیت تولید اسمی سالانه ۷۶۰ میلیون قوطی، میزان تولید قوطی‌های ۳۳۰ و ۲۵۰ سی سی را در کشور تا ۵۰ درصد بالا می‌برد.

ارزش این کارخانه به قیمت امروز بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که با مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان انجام گرفته است.

تامین قوطی‌های آلومینیومی نوشیدنی‌های گازدار، یکی از نیاز‌های کشور بود که سالانه باعث خروج صد‌ها میلیون دلار ارز از کشور می‌شود؛ لذا بنیاد مستضعفان با انجام سرمایه گذاری کلانی در این بخش، کارخانه‌ای بزرگ را احداث کرد که از خروج ۵۰میلیون دلار ارز برای تامین قوطی نوشیدنی‌های گازدار جلوگیری می‌کند.

با افتتاح این کارخانه، تولیدات آن باعث می‌شود تا یک گام به خودکفایی کشور در تولید این قوطی‌های آلومینیومی نزدیک‌تر شویم و ظرفیت تولید قوطی‌های ۳۳۰و۲۵۰ سی سی در کشور، به میزان ۵۰درصد افزایش می‌یابد.

اشتغالزایی کارخانه قوطی‌سازی زمزم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ۵۰۰ نفر می‌رسد.

تمام مراحل نصب و بهره‌برداری برداری از تجهیزات این کارخانه توسط نیروهای متخصص داخلی انجام شده و یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های قوطی‌سازی کشور است.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

225310