فرماندار یزد تاکید کرد؛

بهره مندی از ظرفیت خادمیاران رضوی در طرح شهید قاسم سلیمانی

فرماندار یزد در نشست مشترک مدیران کانون های خدمت رضوی و اعضای شورای کانون مرکزی خادمیاری یزد بر استفاده از ظرفیت کانون های خدمت و خادمیاران رضوی در اجرای هر چه بهتر طرح شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک طرح با توان مردمی تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، فرماندار یزد در نشست مشترک مدیران کانون های خدمت رضوی و اعضای شورای کانون مرکزی خادمیاری یزد بر استفاده از ظرفیت کانون های خدمت و خادمیاران رضوی در اجرای هر چه بهتر طرح شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک طرح با توان مردمی تاکید کرد.

سید محمد رستگاری در این نشست که در سالن اجتماعات شرکت مخابرات یزد برگزاز شد ، با اشاره به فعالیت قابل توجه خادمیاران رضوی از زمان شروع اولیه بیماری کرونا در یزد و نقش محسوس آنها در تهیه ماسک و گان گفت: حضور مستمر خادمیاران موجب دلگرمی همه افرادی است که به نحوی در کنترل بیماری کرونا نقش دارند و این حضور باید پررنگ تر از قبل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در موج سوم کرونا هزینه سنگینی بر ما تحمیل شد ابراز نگرانی کرد که با توجه به شناسایی نشدن رفتار ویروس، در صورتی که مورد بی توجهی مردم قرار بگیریم، مشکلات جدی تری را در موج بعدی خواهیم داشت و در این خصوص نگرانی جدی داریم.

فرماندار یزد با اشاره به برنامه های اخیر خود و حضور در جمع خادمیاران در برخی از کانون های خدمت رضوی یزد خاطر نشان کرد فرمانداری آمادگی دارد در هر منطقه ای که ضرورتی ایجاب کند همکاری داشته و در خدمت مجموعه کانون های رضوی یزد باشد.

حسن جواهریان مسئول کانون خادمیاری شهرستان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه شش هزار نفر در سامانه خادمیاری یزد ثبت نام کرده اند گفت: هم اکنون 4500 نفر از این افراد در 18 کانون فعال از بیست کانون یزد مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به آمار سامانه اعلام کرد که 200 هزار نفر در سراسر کشور به عنوان خادمیار ثبت نام شده اند و در قالب کانون های عمومی و 19 کانون تخصصی به ارائه خدمت می پردازند.

جواهریان با اشاره به کانون های مختلف تخصصی رضوی اذعان کرد کانون تخصصی سلامت یزد با حدود 300 نفر خادمیار از کادر درمان استان ، تلاش های گسترده ای را در ماه های اخیر و از زمان شیوع بیماری کرونا داشته اند. همچنین اخیرا از خدمات بیش از 350 خادمیار داوطلب در رده سنی 20 تا 40 سال در سطح بیمارستان های یزد استفاده شده است.

مسئول کانون خادمیاری شهرستان یزد با بیان تعاملات صورت گرفته با ادارات و نهادهای مختلف از همکاری خوب هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی به نیکی یاد کرد و گفت: از جمله کانون های تخصصی دیگر یزد که نقش پررنگی در شرایط کنونی ایفا می کند کانون تعلیم و تربیت است که با حضور شاغلین و بازنشستگان مجموعه آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت فرزندان نیازمند این دیار همت گمارده اند همچنین کانون های تخصصی از جمله کانون ایثار و شهادت ، خانواده و تشکل بانوان نیز در شهرستان فعال است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع جذب خیرین و دریافت کمک های مردمی پرداخت و اعلام کرد شماره حسابی جهت دریافت کمک های نقدی برای استان انتخاب شده و در تلاش هستیم تا این امکان برای هر کانون تخصصی نیز به صورت مجزا فراهم شود که البته تا آن زمان مدیران کانون ها می توانند خیرین محترم را به سمت اهدای کمک های غیر نقدی ترغیب کنند.

جواهریان در پایان بر همگرایی و همکاری بیشتر با حوزه ها، سرکشی از خانواده های شهدا با رعایت مسایل بهداشتی و احوال جویی از آنها حتی به صورت تماس تلفنی، تلاش مضاعف در حوزه خبر و رسانه و فعال کردن واحد خواهران در کانون ها تاکید کرد.


بیشتر بخوانید؛

گردهمایی خادمیاران رضوی به صورت مجازی در یزد


حجت الاسلام امامی مسئول فرهنگی کانون های خدمت رضوی شهرستان یزد در این نشست در سخنانی چشم انداز فرهنگی کانون های خادمیاری را پخش شدن فرهنگ رضوی در سطح شهر برشمرد و یکی از مهم ترین کارها در کانون های خدمت رضوی فعال کردن مساجد محل ذکر کرد.

وی لازمه عدم شکست در برنامه ها را یک کار تشکیلاتی مناسب دانست و از مدیران کانون ها خواست با تقویت مثلث کانون های خدمت رضوی، ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه بسیج محلات به این کار تشکیلاتی چهره ای دیگر ببخشند.

لازم به ذکر است در این نشست که در سالن جلسات شرکت مخابرات استان یزد برگزار گردید آقای پرنیان معاون امور خادمیاری، حاجی یوسفی مسئول کانون های خدمت رضوی و رجبی مسئول فناوری اطلاعات نیز به بیان برخی نکات تخصصی در حوزه فعالیت کانون های خادمیاری پرداختند.

انتهای پیام/

224754