مدیر کل دفتر امور شهری و شوراها استان قزوین از تاسیس 3 شهرداری در استان خبر داد


صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان قزوین گفت : با پایان یافتن روند اداری و قانونی ، فرایند ایجاد و تاسیس شهرداری در شهرهای جدید زیاران و قشلاق از توابع شهرستان آبیک و شهر جدید عصمت آباد از توابع شهرستان بوئین زهرا عملیاتی در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان قزوین در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر جدید عصمت آباد با اشاره به اجرای طرح تقسیمات کشوری و تبدیل سه روستای عصمت آباد با جمعیت ۳۸۵۰ نفر، قشلاق ۳۸۰۰ نفر و زیاران ۳۷۱۹ نفر در استان به شهر، گفت: با اتمام روند اداری و قانونی در آینده نزدیک نسبت به ایجاد و تاسیس شهرداری در شهرهای جدید زیاران و قشلاق از توابع شهرستان آبیک و شهر جدید عصمت آباد از توابع شهرستان بوئین زهرا اقدام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول با تبدیل این سه روستا به شهر ، تعداد شهر‌های استان در مجموع به ۲۸ شهر و جمعیت شهری استان به ۹۶۳۲۰۰ نفر خواهد رسید و ۷۵ در صد جمعیت استان را به خود اختصاص میدهد.


بیشتر بخوانید :

تأسیس یک شهرستان جدید در البرز

ساخت ۱۲ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید استان مرکزی در دستور کار است


صالحی افزود : امید است ایجاد و تاسیس شهرداری در این سه نقطه استان باعت افزایش شاخص های رفاه و کیفیت زندگی، بهبود شرایط اشتغال و جذب نیروهای جوان در بخش کشاورزی و رضایت مندی شهروندان این سه شهر شود و از مهاجرت روستائیان به شهرهای اطراف جلوگیری نماید.

صالحی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی و مدیریت صحیح شهری میتوان از اثرات منفی و محدودیتهای تبدیل روستا به شهر از جمله تضعیف و کاهش درآمد و تولیدات و فعالیت های بخش کشاورزی و دامداری در حوزه های زراعت، باغداری، گلخانه ای جلوگیری نمود.

224520