رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد:

فعالیت 48 شرکت فناور و 15 شرکت دانش بنیان در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با عنوان اینکه امسال مجوز تاسیس پارک ملی سلامت را به عنوان تنها پارکی که در غرب کشور وجود دارد را دریافت کرده ایم خاطر نشان کرد: 48 شرکت فناور و 15شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت می کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آئین رونمایی از ماده موثره دارویی دولوکستین ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: در راستای رسیدن به هدف دانشگاه های نسل سوم و چهارم که هدف اصی آنها تولید ثروت، ایجاد رفاه و حل مشکلات جامعه است داشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این راستا قدم برداشته است.

مرادی افزود: در این راستا آموزش دانشجویان را مدنظر قرار داده ایم، زیرا آینده سازان کشور دانشجویان هستند و باید یاد بگیرند چگونه پژوهش انجام دهند و دید فناورانه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از طرح های فناورانه حمایت کرده ایم و تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان دانشگاه در این زمینه کمک کرده است.

مرادی عنوان کرد: برای تسهیل و کمک در راستای طرح های فناورانه دفتر انتقال تکنولوژی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه اندازی شد.


بیشتر بخوانید؛

رونمایی از تولید ماده موثره دارویی دولوکستین در کرمانشاه


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره بر ایجاد ایده شو هایی در این زمینه گفت: ایده هایی که در این زمینه مناسب بودند آن ها را به سرانجام رساندیم.

مرادی از ایجاد دو کلیبروم در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمیه دارویی و سلولی خبر داد و گفت: کلیبرم دارویی جی ام پی دریافت کرده است و کلیبروم سلولی نیز تا پایان سال جی ام پی می گیرد و فضای تولید کارگاهی را در این زمینه ایجاد کرده و حمایت مالی طرحهای تجاری نیز انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره بر اینکه در حال حاضر جایگاه کرمانشاه در بحث تحقیقات در دانشگاه های تیپ دو چندین سال است که رتبه اول و رتبه هشتم در کل دانشگاه های علوم پزشکی کشور را به خود اختصاص داده است گفت: در رتبه بندی فناوری در سال 98 بعد از دانشگاه تهران و شهید بهشتی رتبه سوم در زمینه فناوری را داشته ایم و در جشنواره رازی حائز رتبه های متعددی شده ایم.

مرادی با عنوان اینکه امسال مجوز تاسیس پارک ملی سلامت را به عنوان تنها پارکی که در غرب کشور وجود دارد دریافت کرده ایم خاطر نشان کرد: 48 شرکت فناور و 15شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: تاکون بیش از 80 میلیارد تومان محصول به فروش رسیده است و 200 فرصت شغلی ایجاد شده است.

ماده موثره دارویی دولوکستین

دولوکستین یک مهار کننده انتخابی برداشت سروتونین و نوراپینفرین (SSNRI) با مصرف خوراکی است، افزود: اندیکاسیون های درمانی دولوکستین عبارتند از: اختلالات افسردگی ماژور، اختلال اضطرابی عمومی، درد نوروپاتیک محیطی دیابتی و فیبرومیالژی

انتقال بیمارانی که بدون پاسخ یا با پاسخ ناقص به SSRI بودند، به درمان با دولوکستین موجب بهبود قابل توجهی در اثر بخشی، ایمنی و تحمل پذیری می شود.

دولوکستین در درمان درد های مزمن مانند درد نوروپاتیک محیطی ناشی از دیابت(DPNP) مؤثر است و برای این منظور، با نام تجاری Cymbalta در آمریکا و اروپا نیز تأیید شده است.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

224322

مطالب مرتبط