مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد:

کرونا مصرف آب در یزد را 15 درصد افزایش داده است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با توجه به شیوع این ویروس و حساسیت‌هایی که در زمینه رعایت اصول بهداشتی به وجود آمده میزان مصرف آب در استان یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 15 درصدی روبرو بوده است.

به گزارش پرسون از یزد، اصغر ریاضتی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد از بهره مندی 60 درصدی آب شبکه شهری و 16 درصدی آب روستایی استان یزد از آب انتقالی خبر داد و گفت: شاخص برخورداری از شبکه آب در بخش شهری در استان نزدیک به 100 درصد و در بخش روستایی 60 درصد است که امیدواریم بتوانیم سطح برخورداری استان را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد افزود: شاخص برخورداری از شبکه فاضلاب در کشور 55 درصد و در استان 24 درصد است که با پروژه‌هایی که از گذشته سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شده، ظرف 6 تا 10 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید که شاخص برخورداری از شبکه فاضلاب در استان را به 40 تا 45 درصد می‌رساند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در بخش آب شهری به طور میانگین 60 درصد آب داخل شبکه، از آب انتقالی و مابقی از منابع زیرزمینی است در برخی نقاط با ترکیب خوبی که صورت گرفته کمترین مشکل در این زمینه وجود دارد اما با این حال وضعیت کیفی آب در استان چه از نظر میکروبی و چه از نظر EC در چارچوب‌ها‌ و استانداردهای تعریف شده است.

ریاضتی بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: با توجه به ارزشی که یزدی ها برای آب قائل هستند الگوی مصرف در استان نسبت به کشورو بر اساس سند سازگاری با کم آبی قابل قبول است.

وی میزان هدر رفت آب در استان در مجموع شهری و روستایی را 21.7 درصد عنوان کرد و ابراز داشت: دو درصد از این آمار به انشعابات غیر مجاز و 13 درصد به شبکه‌های فرسوده در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب برمی‌گردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد: 13 هزار کیلومتر شبکه در بخش توزیع و خطوط انتقال در استان یزد و توزیع سطحی داریم که رفع فرسودگی و مرمت شبکه فرسوده هزینه بسیار زیادی را می‌طلبد.


بیشتر بخوانید؛

روابط عمومی شرکت آبفای استان یزد در جشنواره وزارت نیرو به مقام دوم دست یافت


ریاضتی از افزایش 15 درصدی مصرف آب در استان یزد بر اثر شیوع کرونا خبر داد و ابراز داشت: با توجه به شیوع این ویروس و حساسیت‌هایی که در زمینه رعایت اصول بهداشتی به وجود آمده میزان مصرف آب در استان یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 15 درصدی روبرو بوده است.

وی در خصوص اقدامات دستگاه متبوعش در خصوص مشوق های کاهش مصرف گفت: با جلساتی که در راستای سند سازگاری برگزار شده در جهت کاهش مصرف استفاده از لوزام کاهنده مصرف آب درمنازل، استفاده از لوزام کاهنده در دستگاه‌ها و ادارات، برنامه‌ریزی جهت آبیاری فضای سبز و استفاده از لوازم با کیفیت در ساختمان و ... می تواند دراین زمینه اثرگذار باشد که امیدواریم طی هفته‌های آینده لوازم کاهنده مصرف، اقساطی و با لحاظ شدن هزینه آن در قبوض در اختیار شهروندان قرار گیرد.

ریاضتی در خصوص بدهی مشترکین به آبفای استان هم گفت: در حال حاضر مشترکین آبفای استان از جمله دستگاه‌های دولتی، مشترکین تجاری، خانگی و ... 35 تا 40 میلیارد تومان بدهی به این شرکت دارند که 15 تا 20 درصد از این بدهی متعلق به مشترکین خانگی شرکت آبفا در استان است.

انتهای پیام/

224243

مطالب مرتبط