مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه:

مرگ آبزیان رودخانه راوند در هاله‌ای از ابهام است!+ ویدئو

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: مرگ آبزیان رودخانه راوند اسلام آباد غرب در چند روز گذشته اتفاقی که هنوز محیط زیست نتوانسته جواب قانع کننده‌ای برای آن داشته باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، به گفته‌ی اهالی روستای لٌر در حاشیه رودخانه‌ی راوند سالهاست که این محدوده در اواخر پاییز بوی مرگ میگیرد و آبزیان زیادی در این رودخانه تلف می‌شوند.

اهالی این منطقه می‌گویند به احتمال زیاد ورود پساب‌های صنعتی به رودخانه باعث ایجاد این فاجعه زیست محیطی می‌شود، اما اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه هنوز نتوانسته پاسخی قطعی برای این موضوع داشته باشد.


بیشتر بخوانید؛

پل موقت رودخانه جگین شهرستان بشاگرد به بهره‌برداری رسید


فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تا زمان روشن شدن علت دقیق مرگ آبزیان این رودخانه نمی‌توان بر اساس حدس و گمان در این مورد نظر داد.

وی افزود: علت دقیق مرگ این آبزیان نیازمند یک سری اطلاعات تکمیلی است تا دقیقا مشخص شود علت وقوع این حادثه به پساب‌های صنعتی و خانگی بر می‌گردد یا اینکه به علت کاهش حجم اب رودخانه و یا به دلیل دیگری بوده است.

یاوری در خصوص میزان تلفات آبزیان رودخانه راوند گفت: نیرو‌های محیط زیست اسلام آبادغرب در حال سرشماری آبزیان تلف شده هستند که به محض انجام این کار میزان دقیق تلفات اطلاع رسانی می‌شود.

224227