رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب:

شایع‌ترین راه انتقال ویروس کرونا دور همی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب گفت: با توجه به اینکه مدت زمان ارتباط افراد با یکدیگر در سرایت ویروس کرونا عامل مهمی است از این رو شایع‌ترین راه انتقال این ویروس دور همی ‌های خانوادگی است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، دکتر شهرام روشنی نژاد رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب با بیان این مطلب گفت: حضور افراد در یک فضای بسته در زمان طولانی ریسک انتشار ویروس را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

وی افزود: فرد مبتلا به کرونا حتی در صورت استفاده از ماسک اگر برای مدت زمان طولانی در یک دور همی حضور داشته باشد به راحتی سایر افراد را درگیر می‌کند.

روشنی نژاد خاطرنشان کرد: مهمترین راه پیشگیری از چرخه انتقال کرونا توجه جدی خانواده‌ها به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خودداری از دورهمی‌ها است.


بیشتر بخوانید؛

۳۷۱ واحد صنایع تبدیلی در کرمانشاه مشغول فعالیت هستند


رییس شبکه بهداشت و درمان سرپلذهاب در استان کرمانشاه تصریح کرد: اکنون وضعیت بیماری کرونا به سمتی پیش رفته است که قدرت سرایت و انتقال ویروس به بالاترین حد خود رسیده و در هر دورهمی و مهمانی امکان به خطر افتادن جان خود و اطرافیان وجود دارد.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود باید برخی تغییرات در سبک زندگی را پذیرفت حتی اگر این تغییرات به صورت چشم پوشی از برخی آداب و رسوم مانند شب یلدا، مهمانی‌ها و خوش بودن‌های در کنار همدیگر باشد.

224164