گزارش عملکرد سه ساله شورای اسلامی استان تهران

نشست خبری شورای اسلامی استان تهران با حضور رئیس و سخنگوی شورا با موضوع ارائه گزارش سه ساله فعالیت های شورای اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از تهران، بهزاد درخشان سخنگوی شورای اسلامی استان تهران اظهار داشت: یکی از محورهایی که در این دوره از شورای اسلامی استان تهران برای آن تلاش کردیم، بحث نظارتی و مسئولیت‌های قانونی شورای اسلامی استان تهران بود. در کمیسیون تخصصی ۳گانه شورای اسلامی استان تهران، تلاش شد تا این محورها را دنبال کنیم. بعضی از مسائل نیز شهرستان به شهرستان مطرح بود؛ از جمله مسائل قدیمی که به دلیل ناهماهنگی و عدم پیشرفت بهینه، کار در شهرستان‌ها انجام شد. بعضی از موارد مانند ایجاد دفتر مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان قدس هم از جمله کارهایی بود که به واسطه اینکه دستگاه اجرایی نیستیم، ورود مستقل نداشتیم اما به همت همکارانمان در شورای استان پیگیری شد. طبق وظایف شورای میانی، بحث مدیریت آب در تهران را هم دنبال کردیم.

وی تاکید کرد: یکی از مسایل شهرستان‌های تهران بحث‌ سگ‌های ولگرد بود، فخاری درباره طرح جمع‌آوری این سگ‌ها و اهمیت آن، توضیحاتی را به توانگر داد: «شاید این موضوع در نگاه اول مهم به نظر نرسد اما باعث مشکلات بسیاری در شهرستان‌های استان تهران شده بود. از این رو طرحی را برای ساماندهی این موضوع با مشارکت سایر همکاران به صورت مصوبه درآوردیم که سایر کلان شهرها نیز می‌توانند از آن در قالب یک طرح استفاده کنند. بحث‌های دیگر اجتماعی هم مطرح بوده یا بحث‌هایی مثل دکل‌های مخابراتی و تبعاتی که برای شهروندان دارند و مساله ضروت داشتن گواهی‌نامه‌های قانونی و بهداشتی برای این دکل‌ها. این مسائل و مسائل دیگری که به صورت فراگیر به عنوان یک موضوع ملی مطرح می‌شد، از جمله مواردی هستند که همکاران ما به آن ورود کردند.


بیشتربخوانید

سلب عضویت 7 عضو شورای شهرستانهای تهران


درخشان از تفاهم‌نامه‌هایی هم که شورای اسلامی استان تهران با سازمان پدافند غیرعامل، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مجموعه آموزشی علوم و فنون کیش و انجمن حقوق شناسی ایران منعقد کرد، گفت و این که با این تفاهم‌نامه‌ها چه کارهای مثبتی در سطح استان انجام شده است.

وی افزود: نشست های متعددی با مدیرکل های استانی و معاونت های وزارتخانه ها جهت حمایت از استارت آپ های فعال در استان تهران برگزار شده است.

سخنگوی شورای اسلامی افزود: در خصوص آب های سطحی استان تهران اقدامات مختلفی صورت پذرفته شده است و با برنامه ریزی های انجام شده هم از سیل احتمالی جلوگیری به عمل آمده و هم بخشی از این آب ها جهت تامین کمبود آب در بخش کشاورزی جذب شده اند.

درخشان گفت: یکی از اقدامات خوب انجام شده نظارت بر سازمان همیاری های استان تهران بود که با چندین کمیسیون تخصصی و گروه حسابرسی انجام شد.

مهدیزاده_ استان تهران

223946