گزارش پرسون از یک تصمیم در سازمان حمل و نقل بار و مسافر سنندج؛

افزایش کرایه تاکسی /مسافر و راننده تاکسی؛ بازندگان اصلی مصوبه هستند

مصوبه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج مبنی بر افزایش کرایه تاکسی در این شهر عواقب بسیاری برای جامعه در این شرایط کرونایی و اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، با تصمیم و بخش نامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج، نرخ کرایه تاکسی های درون شهری در این شهر افزایشی بین5 تا 30 درصد خواهد داشت که ای امر به سود هیچ یک از شهروندان نخواهد بود.

سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج در روزهای اخیر اقدام به افزایش کرایه تاکسی درون شهری در این شهر نموده و این امر باعث نارضایتی شهروندان شده است.

این افزایش شاید در نگاه اول به سود رانندگان تاکسی باشد، ولی در هر شکل با افزایش کرایه ها، نرخ قطعات خودرو و سایر خدمات نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت چنانچه در سال های گذشته شاهد این امر بوده ایم.

از سوی دیگر افزایش کرایه تاکسی با وجود شرایط نامناسبت اقتصادی که معلول وضعیت کرونا، تحریم ها و... می باشد، خود بار اقتصادی دیگر بر مردم سنندج است.


بیشتر بخوانید:

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی رانندگان تاکسی در قروه

آغاز ثبت نام طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی نسیم شهر


اما امیر جمشیدنژاد؛ سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با حمایت از افزایش نرخ کرایه تاکسی درون شهری در این شهر، می گوید: کاهش محسوس ترددهای درون شهری به صورت چشمگیری بر درآمد رانندگان تاکسی تاثیر خود را گذاشته است.

با وجود درستی سخنان رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج باید گفت که عوارض ناخوشایند داستان افزایش کرایه تاکسی معمولا هفته های بعد خود را نشان می دهد:

اولین و مهمترین مسئله در بحث افزایش نرخ کرایه تاکسی ها، افزایش 30 تا 50 درصد قطعات خودرو می باشد امری که نه تنها در کردستان بلکه در تمام کشور شاهد آن بوده و هستیم.

دومین مسئله اینکه در این شرایط وخیم اقتصادی ـ کرونایی، این تصمیم گیری کاملا غیرکارشناسانه می باشد، زیرا هم مردم و هم رانندگان تاکسی در این بازی قافیه را خواهند باخت.

به هر حال این تصمیم شهرداری سنندج در این شرایط کرونایی و اقتصادی، تصمیمی عجولانه و بدون مطالعه می باشد که هیچ کسی به جز عده ای قلیل از این مصوبه سود نخواهند برد.

آیین مهر ـ استان کردستان

223885