معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد؛

امدادرسانی بیش از 70 نیروی هلال‌احمر به آسیب دیدگان سیلاب در استان یزد

سید مهدی حسینی گفت: 35 نیروی هلال احمر در روستای فیروزآباد ابرکوه و در مجموع 74 نیروی هلال احمر در سراسر استان به کار امدادرسانی به سیل‌زدگان پرداختند.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سید مهدی حسینی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد در خصوص وضعیت کمک رسانی به سیل زدگان روستای فیروزآباد ابرکوه گفت: با توجه به آب گرفتگی و ورود روان آب در شهر ابرکوه به خصوص روستای فیروز آباد که آبگرفتگی شدیدتری وجود داشت نیروهای هلال احمر اقدام به کمک رسانی‌های اولیه و همچنین تخلیه آب از منازل کردند و نهایتا آب کشی از منازل تا امروز به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به آب گرفتگی شدید در روستای فیروز آباد ابرکوه حدود 30 منزل غیر قابل سکونت شدند و 50 خانوار نیز خسارت دیدند و طبق آمار اعلام شده تا روز گذشته در کل شهرستان ابرکوه تعداد 100 رأس دام سبک نیز بر اثر سیل و آب گرفتگی تلف شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان یزد با بیان اینکه 35 نیروی امداد و نجات هلال احمر در روستای فیروزآباد ابرکوه و در مجموع 74 نیروی هلال احمر در سراسر استان در بارش اخیر به کار امدادرسانی پرداختند، عنوان کرد: شهرستان خاتم و مهریز ،تفت ،میبد نیز به واسطه بارش باران در برخی نقاط دچار آبگرفتگی شده بودند که نیروهای مردمی و هلال احمر کار امداد رسانی را انجام دادند.


بیشتر بخوانید؛

تصادف دو تریلی در محور تفت به شیراز


حسینی با بیان اینکه کار اسکان اضطراری خانوارهای خسارت دیده انجام شده است، گفت: 100 بسته سبد غذایی 72 ساعته، 300 تخته پتو، 500 ست ظروف، 50 تخته موکت، 50 قطعه نایلون بین 50 خانواری که بر اثر سیل دچار آسیب شدند توزیع شده و کمک رسانی هلال احمر تا زمانی که نیاز باشد ادامه دارد.

وی عنوان کرد : همچنین امدادگران و نجاتگران هلال احمر ابرکوه بوسیله 11 دستگاه کف کش مشغول به تخلیه آب از منازل و معابر نیز شدند.

حسینی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

223736