داراب میزبان جشنواره استانی گرافیک می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب گفت: جشنواره استانی گرافیک به عنوان زیرمجموعه دهه هنر فارس، به میزبانی داراب برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، محمدمهدی هدایی اظهار داشت: در برنامه دهه هنر فارس، برگزاری جشنواره با محوریت هر یک از رشته‌های هنری به شهرستان‌های استان سپرده شده که در این میان، داراب به عنوان میزبان جشنواره گرافیک انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همراهی هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد داراب، بهمن ماه جاری اجرا می‌شود، بیان کرد: جشنواره گرافیک در دو بخش بیماری کرونا، کادر درمان و پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با عنوان سنگر دیروز، صلابت امروز به صورت مجازی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:

پرداخت ۵۴.۴۱ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به واحدهای آسیب دیده فرهنگ و هنر در فارس


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد داراب اظهار داشت: مهلت ارسال آثار هنری گرافیکی تا ۵ دی ماه می‌باشد و هنرمندان از طریق سامانه www. injo. ir می‌توانند آثار خود را بارگذاری کرده و در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

هدایی این جشنواره را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های هنری و تاریخی داراب برشمرد و اضافه کرد: با توجه به پتانسیل‌های شهرستان و همکاری و تعامل مناسب هنرمندان، امیدواریم این برنامه هنری به بهترین شکل اجرا شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به روند راه‌اندازی خانه مطبوعات داراب گفت: در این زمینه جلساتی تشکیل شده و بر حسب دستورالعمل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، باید ۲۰ نفر از خبرنگاران و مدیران نشریات محلی که بیمه مطبوعات هستند، در سامانه e-rasaneh ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد داراب ادامه داد: مدیرمسئول هر نشریه می‌تواند ۴ نفر از نیروهای خود را معرفی کند و خبرنگاران خبرگزاری‌ها نیز با تایید مدیران مجموعه خود می‌توانند در‌ این مجمع شرکت نمایند.

هدایی با اشاره به وجود اساسنامه منسجم این مجمع، خاطرنشان کرد: هر چند برای تشکیل خانه مطبوعات، حداقل شرکت‌کنندگان ۲۰ نفر تعیین شده است اما با رایزنی انجام شده، مقرر شد با اعلام آمادگی و ثبت‌نام ۱۵ نفر از اهالی رسانه در داراب، مجمع خانه مطبوعات تشکیل شود و هم‌اکنون در انتظار تکمیل اعضا هستیم.

منبع: فارس

223670