وزیر جهادکشاورزی:

تولید مرغ سلامت طبق برنامه در حال تحقق است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیشرفت کم‌نظیر برنامه ملی ارتقا امنیت و سلامت گوشت مرغ در کشور، گفت: تولید مرغ سلامت طبق برنامه در حال تحقق است.

به گزارش سایت خبری پرسون، «کاظم خاوازی » در برگزاری هفتمین جلسه ملی «ارتقاء امنیت و سلامت گوشت مرغ» کشور، افزود: این اقدام حاصل حرکت خالصانه و جهادی دست‌اندرکاران و همدلی ملی حول این موضوع است و از تمامی نهادها و افراد مشارکت‌کننده قدردانی کرد.

این برنامه ملی با هدف تامین ۵۰ درصد از مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سال ۱۳۹۹، و تامین پایدار ۱۰۰ درصد اجداد در سال‌های ۱۴۰۰ و بعد از آن طراحی شده و تاکنون به تمامی اهداف مورد نظر دست یافته است.

در این جلسه، که به ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، نمایندگانی از ستادکل نیروهای مسلح، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای‌عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه، سازمان اتکا، سازمان اقتصادی کوثر و جمعی از متخصصان حوزه رسانه حضور داشتند.

طبق آمارها سال گذشته (۱۳۹۸) بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزارتن انواع گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه شد.

جشنواره فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مرغ سایز با هدف سلامت بیشتر خانوار، مصرف کمتر دارو و آنتی بیوتیک، صرفه اقتصادی و دور ریز کمتر برای خانوار و تأمین گوشت با کیفیت‌تر و لذیذتر، در ماه‌های آذر و دی سال جاری برگزار می‌شود.

این جشنواره در راستای برنامه ملی ارتقای امنیت و سلامت گوشت مرغ اجرا می‌شود.

223644