وزیر جهاد کشاورزی:

نهاده‌های دام و طیور کشور تامین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود همه فشارهای موجود در کشور، ‏‏نهاده‌های مورد نیاز همه زنجیره‌های مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار کشور تامین است و هیچ محدودیتی از لحاظ ارایه و تحویل نهاده‌ها به تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ نداریم.

به گزارش سایت خبری پرسون،”کاظم خاوازی“ روز دوشنبه در مراسم روز جهانی خاک که در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره بازار نهاده ها و تلاطم بازار پروتئینی کشور، افزود: در دو هفته گذشته تولیدکنندگان ما نشان دادند که پای کار بوده و نگران مردم و افزایش قیمت‌ها هستند.

وی اضافه کرد: بنابراین در این زمینه ورود پیدا کردند و بسیاری از مرغدارهای ما کالاهایی همچون مرغ سبز را می توانستند گران تر بفروشند، اما با بسته بندی های عادی دراختیار مردم قرار دادند تا قیمت ها کاهش پیدا کند.

کمبودی در تولید تخم‌مرغ مورد نیاز کشور نداریم

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در تولید مرغ و تخم مرغ مشکل نداریم گفت: میزان تولید تخم مرغ بیش از نیاز داخلی است و اکنون محدودیتی در عرضه در میادین میوه و تره بارنداریم و من به طور روزانه از میادین بازدید انجام می دهم.

وی افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در میادین بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان و هر شانه دو کیلوگرمی ۲۹ هزار تومان است.

خاوازی با بیان اینکه شایعاتی برای بازار تخم مرغ وجود دارد، اضافه کرد: آنها از لحاظ تولید مشکلی ندارد به طور حتم، وزارت صنعت در خرده فروشی ورود کرده و آن را کنترل می کند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اکنون صادرات تخم مرغ ممنوع است و اجازه انجام آن را نمی دهیم، چون بار روانی برای افزایش قیمت ایجاد می کند.

وی اظهارداشت: در زمینه نهاده های دامی مشکلی برای تولیدکنندگان نداریم، این موضوع از طریق وزارت جهاد کشاورزی‏ وزارت صنعت و بانک مرکزی در حال پیگیری است.

خاوازی افزود: تولید کنندگان آسوده باشند که نهاده های طیور به طور کامل در اختیارشان قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید:

نرخ دولتی، بازار مرغ را تنظیم می کند

ثبات در قیمت مصوب مرغ


قیمت مرغ، کاهشی شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک برنامه کامل برای تخم مرغ همانند برنامه مرغ مورد نیاز است، قیمت مرغ در برخی استان‌ها مانند سمنان‏ و قم به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

خاوازی افزود: پیش از این قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار به ۳۵ هزار و ۳۶ هزارتومان بود که اکنون در کشور به طور میانگین به نرخ ۲۳ هزار تا ۲۴ هزار تومان تثبیت شده است، البته ما راضی نیستیم و تلاش می کنیم تا قیمت به نرخ مصوب برسد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اکنون زنجیره های تولید و فروشگاه‌های زنجیره ای اتکا و رفاه را وارد طرح عرضه کرده و مرغ در اختیارشان گذاشتیم تا صف خرید ایجاد نشود.

خاوازی تصریح کرد: آنچه که امروز ما و همه مردم را رنج می دهد فاصله قیمتی بین واحدهای عمده فروشی تا خرده فروشی است.

وی ادامه داد: همکاران ما در وزارت صنعت تلاش ویژهای می کنند، اما گستردگی زیادی در این بازار وجود دارد که بایستی کمی فرصت بدهیم. البته تعزیرات نیز به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: فرقی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت وجود ندارد، هر دو وزارتخانه موظفند مرغ را از مرغدار تحویل بگیرند.

خاوازی گفت: دلالانی که بدون افزودن هیچ ارزش افزوده به کالا، به مردم فشار میآورند، جلویشان گرفته می‌شود.

223281