درخشش سینمای ایران در جشنواره های بین المللی

جایزه بهترین فیلمنامه برای «بنفشه آفریقایی»

فیلم های ایرانی در یکی دیگر از جشنواره های خارجی خوش درخشیدند و این بار، سه جایزه اصلی جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا به سه فیلم ایرانی اختصاص یافت.

به گزارش پرسون، جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا که هشتمین دوره خود را امسال در شرایط پیچیده تعطیلی سینماها و محدودیت‌های اجتماعی تجربه کرد، سه شنبه ۱۸ آذر ماه به کار خود پایان داد.

در این جشنواره، سینمای ایران که همچون سال‌های قبل حضور پررنگی در بخش های مختلف آن داشت، سه جایزه اصلی جشنواره را به خود اختصاص داد.

در بخش اصلی جشنواره «حمید بابابیگی» برای فیلم «بنفشه آفریقایی» برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. در بخش کشف های نو باز هم جایزه فیلمنامه به سینمای ایران رسید و فیلم «دیاپازون» به کارگردانی «حامد تهرانی» و نویسندگی «حسین تهرانی» برنده این جایزه شد. سرانجام در بخش ویژه جشنواره نیز یک جایزه به فیلم «پیرمردها نمی میرند» ساخته «رضا جمالی» رسید.


بیشتر بخوانید؛

«بنفشه آفریقایی» با صدای علیرضا شجاع‌نوری شنیدنی شد

«بنفشه آفریقایی» راهی آمریکا و کانادا می شود

همراه با رضا عطاران و ترانه علیدوستی در رادیو نمایش


این دوره از جشنواره فیلم های آسیایی به صورت ترکیب آنلاین و حضوری برگزار شد و به همین دلیل نیز جشنواره که قرار بود در ماه نوامبر به پایان برسد سرانجام شب گذشته و پس از حدود یک ماه به کار خود پایان داد. نمایش اختتامیه جشنواره نیز با یک فیلم ایرانی (پیلوت) همراه بود. مراسم اختتامیه و اعطای جوایز به صورت آنلاین برای فیلمسازان و شرکت کنندگان پخش شد.

جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا امسال با نمایش ۱۰۰ فیلم از بیش از ۲۵ کشور واقع در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله ایران، افغانستان، ازبکستان، هنگ کنگ، میانمار، سری‌لانکا، ویتنام، استرالیا و نیوزلند، از ۲۸ اکتبر تا ۸ نوامبر (۷ تا ۱۸ آبان ۹۹) برگزار می‌شود.

223600