بررسی تصویر "خانواده" در سینمای ایران

سلسله نشست‌های تخصصی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا از یکشنبه، ۱۸ تیر آغاز می‌شود.

تصویر بررسی تصویر "خانواده" در سینمای ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ستاد خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا، اولین نشست تخصصی این رویداد با عنوان «تصویر خانواده در سینمای ایران از سینمای موجود تا سینمای موعود با تکیه بر کتاب مرحوم طالب زاده» فردا یکشنبه ۱۸ تیر از ساعت ۱۳ در خانه کتاب و ادبیات ایران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

سیدعلی اصغر تقوی - مدرس دانشگاه و محقق -، حسن بنیانیان - رییس اسبق حوزه هنری و کمیسیون پیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی - و علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده - فعال رسانه‌ای - در این نشست دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره موضوع یادشده مطرح خواهند کرد.

حضور در این نشست‌ها برای عموم‌علاقه‌مندان آزاد و رایگان بوده و متقاضیان به شرکت در جلسات می‌توانند اطلاعات خود را به شماره ۰۹۱۲۶۷۷۷۸۹۴ ارسال کنند.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیرماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه در تهران برگزار می‌شود.

همچنین نمایش آثار و اجرای برنامه‌های نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا همزمان با استان تهران، در ۱۲ استان دیگر کشور صورت می‌گیرد.

خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، همدان، قم، گلستان، قزوین، کرمانشاه، مازندران، گیلان، تهران و البرز استان‌هایی هستند که از آثار و مخاطبان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا میزبانی می‌کنند.

بنا بر اعلام برگزارکنندگان، این رویداد با نمایش آثاری در بخش‌های ملی و بین‌الملل و قالب‌های فیلم بلند سینمایی، فیلم کوتاه داستانی و فیلم مستند در تلاش برای ارتقای جایگاه زنان و تحکیم بنیان خانواده در سینماست.

492527