تداوم برف و باران در شمال کشور/ آلودگی هوا در راه کلان‌شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و برف در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: از امروز (۱۹ آذر) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها دور از انتظار نیست.

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز (۱۹ آذر) تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور ماندگاری هوای سرد را انتظار داریم که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی به‌ویژه تهران، اراک و اصفهان می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش برف و باران رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه فردا (۲۰ آذر) وقوع رگبار باران و در برخی ساعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه دارد، اظهارکرد: طی این روز در شمال آذربایجان شرقی، شمال خراسان رضوی و برخی مناطق کرمان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روزهای جمعه و شنبه (۲۱ و ۲۲ آذر) بارش پراکنده در برخی مناطق سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد، گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۳ و ۲۴ آذر) در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌رو داریم.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۰ آذر) قسمتی ابری همراه با مه رقیق، به‌تدریج افزایش ابر، وزش باد و با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۱ آذر) نیز نیمه ابری همراه با مه رقیق، وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

223532