با مصوبه مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد:

گاز جایگاه های سی ان جی در کهگیلویه و بویراحمد وصل شد

روز دوشنبه هفته جاری به یکباره گاز مراکز عرضه سوخت طبیعی شهر یاسوج بدون اطلاع قبلی با هدف استاندارد سازی قطع شد اما به دلیل نیاز مردم در این شرایط کرونایی و با مصوبه مسئولان استان، گاز جایگاه ها وصل شد و مردم قبل از ظهر روز سه شنبه با سهولت در صف های سی ان جی ها قرار گرفتند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، گه۱۷ آذرماه، گاز طبیعی هشت جایگاه سوخت CNG کهگیلویه و بویراحمد به علت وجود نواقص بحرانی و پر خطر و نداشتن ایمنی لازم، قطع شد اما با درایت و تصمیم مسئولان گاز این مراکز دوباره وصل شد و به انان دو هفته ملت داده شد نسبت به رفع نواقص جایگاه ها اقدام کنند.

تصمیم قطع گاز جایگاه های سی ان جی با اینکه از اساس به منظور استاندارد سازی اقدامی مطلوب ارزیابی می شود اما شیوه اجرای آن در شرایط سخت کرونایی سبب شد صف های طولانی مقابل جایگاه های سی آن جی در شهر یاسوج ایجاد شود.

یکی از رانندگان درون شهری صبح روز سه شنبه با گلایه از این تصمیم عجولانه، گفت: مسئولان در این شرایط حساس باید بیشتر به فکر مردم باشند.

وی افزود: حدود ۲ روز است که جایگاه های «سی ان جی» در شهر یاسوج تعطیل شده اند و مجبور شدم بنزین بزنم تا بتوانم مسافر کشی کنم.

این راننده گفت: با بنزینی سه هزار تومانی مسافر کشی معنایی ندارد و از مسئولان می خواهم در این شرایط بیشتر هوای مردم را داشته باشند.


بیشتر بخوانید؛

تولید گاز در سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی از سرگرفته شد


مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از خرداد ماه سال جاری با همه دستگاه های مربوطه در این خصوص مکاتبه کردیم و به انها اعلام شده بود که این جایگاه ها ایمنی لازم را نداشته و نواقص بحرانی دارند.

بهمن رحمتی تاکید کرد: هیچ اقدامی از سوی این جایگاه داران و دستگاه های متولی در طی این ماه ها انجام نشد و استاندارد مجبور به تعطیلی این جایگاه ها بود.

وی تاکید کرد: از این تعداد جایگاه های سوخت یک مورد در شهرستان کهگیلویه، یک مورد در شهرستان لنده و ۶ مورد در شهرستان بویراحمد تعطیل شدند.

رحمتی عنوان کرد: پیش از قطع گاز، اخطاریه و تذکر به بهره برداران این جایگاه ها برای برطرف کردن نواقص موجود و استانداردسازی جایگاهشان داده شد اما توجه نشد.

مدیرکل استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اقدام لازم توسط بهره برداران این جایگاه ها برای استانداردسازی جایگاه انجام نشد

رحمتی تاکید کرد: در صورت رفع نواقص بحرانی، بازرسی مجدد از جایگاه ها به عمل آمده و با حصول اطمینان از بی خطر بودن، گاز آنها وصل خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یکی از دلایل اصلی قطع گاز این جایگاه ها نقص بحرانی، عدم استانداردسازی و نداشتن ایمنی و خطر آفرین بودن آن برای شهروندان و مصرف کنندگان بود.

وی افزود: این اقدام کاملا قانونی و در راستای اجرای آیین نامه نحوه تامین ایمنی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و گاز فشرده به خودروها و پیشگیری از وقوع حوادث بحرانی انجام شد.

سرپرست شرکت پخش فراورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: : مهلت ۲ هفته ای به هشت جایگاه غیر استاندارد این استان داده شده تا نسبت به رفع نواقص موجود، ایمن سازی و استانداردسازی جایگاهشان اقدام کنند.

سید عزیزالله محمدی در این باره اظهار داشت: امروز به منظور پیگیری و رفع مشکل جایگاه ها نشست هایی در فرمانداری و استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و تصمیماتی در این خصوص گرفته شد.

سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مقرر شده از سوی استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مهلت ۲ هفته ای به این جایگاه ها داده شود تا نسبت به نواقص موجود و استانداردسازی جایگاهشان اقدام کنند.

محمدی بیان کرد: گاز این جایگاه ها قبل از ظهر روز سه شنبه وصل شد.

وی گفت: در ابتدای راه اندازی مجدد جایگاه ها، یکی از این مراکز با صف گسترده مردم رو به رو شد که به محض اطلاع مردم از فعالیت مجدد دیگر جایگاه ها از تعداد این صف ها کاسته شد و به مکان های دیگر شهر مراجعه کردند.

محمدی عنوان کرد: باید طبق برنامه زمانبندی که برای ابن هشت جایگاه مشخص شده، ظرف ۲ هفته نسبت به استاندارد سازی و ایمن سازی آن ها هر چه سریع تر اقدام شود.

وی تاکید کرد: صف خودرو ها در مقابل سی ان جی های استان هم اینک خلوت شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

تعداد ۲۸ جایگاه سی ان جی در استان وجود دارد که هم اینک ۳۱ هزار و ۹۱۰ متر مکعب بر ساعت ظرفیت دارند به این معنا که در هر ساعت این میزان فروش داریم.

منبع: ایرنا

223513