منظور از کسب‌ و‌کار اینترنتی چیست؟

با وجود تمام دشواری‌های اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، اما شرایط کسب‌و‌کار آسان هم برای‌شان فراهم شده است. در دنیای مدرن و با پیشرفت علم و ظهور اینترنت هر شخص می‌تواند در خانه بنشیند و با کمک یک گوشی و سیستم کسب درآمد میلیونی داشته باشد. گروهی از مشاغل  هستند که بدون  محدودیت مکانی و زمانی می‌توان به آن‌ها پرداخت. اما موضوع مهم این است که در اغلب این مشاغل آموزش تایپ ده انگشتی ضروری بوده و افراد جویای کار اینترنتی باید آن را بیاموزند.
تصویر منظور از کسب‌ و‌کار اینترنتی چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، کسب‌و‌کار اینترنتی یک راه درآمد محبوب است که هر فرد با کمک اینترنت می‌تواند به کسب درآمد پرداخته و محدودیت مکانی و زمانی هم ندارد. آنچه که مشوق مردم به ایجاد یک کسب‌و‌کار اینترنتی بوده، این است که این اغلب این مشاغل و پروژه‌ها به هزینه و یا سرمایه اولیه چندانی نیاز ندارند و درآمد به دست آمده، سود خالص محسوب می‌شود. یکی از این مشاغل پر طرفدار تایپ است که فرد می‌تواند بدون سرمایه و با آموزش تایپ ده انگشتی در مدت زمان کوتاه به درآمد بالا برسد.

معرفی چند شغل محبوب اینترنتی

شیوع ویروس کرونا وقایع دردناکی بوده که سرتاسر جهان را گرفتار کرد. بسیاری از بازاری‌ها، مغازه‌های خود را بستند و راهیِ خانه شدند. کارمندان دور کار شدند و بسیاری از مشاغل رونق خود را از دست دادند. اما در مقابل مشاغل آنلاین و اینترنتی رونق بیشتری یافتند و افراد زیادی بدون نیاز به سرمایه با خلق ایده های پول ساز به درآمد بالا رسیدند. این مشاغل عبارتند از:

تولید محتوا

تولید محتوا شغلی جذاب و دانش‌افزا یکی از این مشاغل بدون سرمایه و بدون محدودیت زمانی و مکانی است. کسانی که قلم خوب و روانی دارند و به دنبال کار تولید محتوا هستند، به آسانی می‌توانند درآمد داشته باشند. بسیاری از سایت‌های اینترنتی به دنبال نویسنده با‌سواد و دور کار هستند تا برای‌شان مطالب جدید، ایده‌های جذاب تولید کنند. نویسندگان باید علاوه بر کسب اطلاعات نوین و جدید، آموزش تایپ ده انگشتی را گذرانده باشند تا سرعت زیادی در تایپ داشته باشند و درآمد بیشتری کسب کنند.

ادمین شبکه‌های اجتماعی

تمامی مشاغلی که دارای سایت هستند، در شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت چشمگیری دارند. صاحبان این مشاغل و سایت‌ها به دلیل کمبود وقت، شبکه و پیج خود را به فردِ ماهر دیگری می‌سپارند. افرادی که جویای کار در شبکه‌های اجتماعی هستند؛ می‌توانند به عنوان ادمین مشغول به کار شوند. این اشخاص باید محتوای جدید و جالب تولید کنند، پست‌های جذاب بگذارند و به دایرکت و کامنت‌ها به دقت و حوصله پاسخ دهند.

وبلاگ‌نویسی

اگر علاقه‌مند به تولید‌محتوا هستید؛ اما تمایل دارید که برای خودتان کار کنید وبلاگ‌نویسی بسیار جذاب، جالب و شیرین است. مهم‌ترین کار یک وبلاگ‌نویس این است که در مورد موضوعات مورد علاقه‌ی خود، مانند: شعر، داستان، سرگرمی، علمی و مذهبی محتواهای مخاطب‌پسند و زیبا و جدید بنویسد. یک وبلاگ‌نویس باید به وردپرس و محیط آن آشنایی داشته باشد و اصولِ اصلی آن را به طور کامل بداند و مهم‌تر این که آموزش تایپ ده انگشتی را گذرانده باشد تا بتواند در زمان کمی تعداد محتوای مورد نظرش را تولید کند.

گرافیست شوید

تمامی صاحبان مشاغل کسب‌و‌کار در فضای اینترنتی و یا شبکه های اجتماعی به یک گرافیست زبده و خلاق نیاز دارند تا پیج و کانال‌شان جذاب و پر‌‌بیننده شود. اگر پیج یا کانال، جلوه‌های ناب نداشته باشد، بازدید و رشد نخواهد داشت. یک گرافیست اگر بخواهد درآمد بالایی کسب کند؛ باید به مهارت‌هایی چون فتوشاپ، تایپ و ورد مسلط باشد و دوره های گرافیست و آموزش تایپ ده انگشتی را پشت سر گذاشته باشد تا بتواند به موقعیت شغلی خوبی دست یابد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در عصر جدید افراد زیادی از مردم برای تهیه و خرید کوچک‌ترین محصول مورد نیازشان به سایت‌های مختلفی سر می‌زنند. این افراد ترجیح می‌دهند که به جای گشت‌و‌گذار در خیابان و دیدن فروشگاه‌های مختلف، در کم‌ترین زمان و با یک جست‌و‌جوی ساده محصول مورد نیازشان را درب منزل تحویل بگیرند. در مقابل افرادی هم هستند که به جای پرداختِ اجاره‌بهای سنگین و هزینه‌های جانبی دیگر، اقدام به عرضه و فروش محصولات خود به صورت آنلاین می‌کنند. پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، گاهی محصولات فرد به سرتاسر کشور عرضه شده و به این روش سود بالا به جیب فروشنده اینترنتی سرازیر می‌شود.

خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال

با ظهور صرافی‌ها و خرید‌و‌فروش انواع رمز‌ارزها و ارزهای دیجیتال؛ تجارت الکترونیک به طرز چشمگیری رونق فراوانی یافت. افراد زیادی به خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال روی آوردند. رمز‌ارزها وجود خارجی ندارند و همه تراکنش‌ها به صورت اینترنتی صورت می پذیرد. کسانی که اندک اطلاعاتی داشته باشند؛ می‌توانند با خرید‌و‌فروش ارز و یا تبدیل پول و سرمایه خود به رمز‌ارزها، سود کلانی به جیب بزنند.

تایپ و ترجمه متون خارجی

تایپیست شدن و تایپ و ترجمه هم یک شغل پردرآمد اینترنتی است که هیچ‌گونه محدودیت زمانی و مکانی ندارد. افرادی که از مهارت تایپ و ترجمه برخوردار هستند و یا دوره آموزش تایپ ده انگشتی را گذرانده‌‌اند می‌توانند با یک گشت‌و‌گذار ساده در اینترنت پروژه های تایپ و ترجمه را یافته و در هر مکان و زمانی به کار مشغول شوند. بسیاری از سایت‌ها به دنبال مترجم هستند تا کتاب صوتی زیبا و جالب را ترجمه کرده و به فروش برسانند. پس با این تعاریف می‌توان گفت شغل تایپ و ترجمه شغلی است که بازار کار خوبی دارد.

بازاریابی اینترنتی

با گسترش اینترنت و نیاز مبرم مردم به دنیای مجازی تمامی کسب‌و‌کارها برای شناسایی برند و محصولات خود از دیجیتال‌مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند تا طیف گسترده‌ای از مردم را با محصول و خدمات خود آشنا سازند. در این میان افرادی که در پی کسب درآمد اینترنتی هستند، می‌توانند این بازاریابی را برای سایت‌های مختلف برعهده بگیرند و با کمک افزایش بازدید‌کننده و جلب مشتری میزان فروش محصولات را افزایش دهند. این بازاریابان باید به موارد زیر آشنایی داشته باشند که شامل:

آشنایی با محیط وردپرس

شناسایی اصول دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با تولید محتوا

مطالعه در خصوص تمامی شاخه‌های بازاریابی آنلاین

طراحی سایت

یکی دیگر از کسب‌و‌کارهای پاره وقت و محبوب اینترنتی با درآمد مطلوب؛ طراحی سایت است. هر روز تعداد سایت‌های فارسی رو به افزایش بوده و کسب‌و‌کارهایی که کار تولیدی، صنعتی، خیاطی، هنری، پرورش گل وگیاه، غذاپزی دارند به فکر راه اندازی یک سایت هستند تا بتوانند محصولات خود را به آسانی و در سریع‌ترین زمان به فروش برسانند. کسی که به طراحی سایت مسلط باشد می‌تواند به‌راحتی مدیریت چند سایت را بر عهده بگیرد. آشنایی به محیط سایت، یادگیری تایپ ده انگشتی، جلب اعتماد مشتری، علاقه و کیفیت کار در این موقعیت شغلی، می‌توانند فرد را به درآمد بالایی برساند.

سخن پایانی

در عصر نوین مشاغل اینترنتی که محدودیت زمانی و مکانی ندارند؛ افزایش زیادی داشته‌اند. هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد؛ می‌تواند به مشاغل پر درآمد روی بیاورد. تمامی کسانی که جویای شغل پر درآمد هستند؛ با کارهای کوچک شروع می‌کنند و کم‌کم به رشد می‌رسند. افرادی که به دنبال شغل مناسب و دوم هستند و یا دانشجویان و بانوان می‌توانند با یادگیری چند مهارت تخصصی مانند آموزش تایپ ده انگشتی، آشنایی با محیط وردپرس، شناخت مزایا و معایب بورس، آشنایی با ارز‌دیجیتال و تولید محتوا به در آمد دلخواه خود دست یابند. برای دیدن دوره‌های آموزشی آنلاین ده انگشتی می‌توانید به سایت‌هایی مثل مکتب خونه، مراجعه کنید.

490546