مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت:

۷۶ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آب روستاهای تالش

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اعلام اینکه ‌۷۶ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای تالش در نظر گرفته شده است گفت: به فراخور تامین اعتبار و مرحله به مرحله هزینه خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سید محسن حسینی روز دوشنبه در نشست خبری از طریق ویدئو کنفرانس با بیان اینکه تالش در توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در استان پیشتاز است. اظهار کرد: در نقاطی از شهرستان تالش شبکه های آب و فاضلاب فرسوده شده و با تامین اعتبار به اصلاح آنها اقدام خواهد شد و طرح بلندمدت تامین آب شرب نقاط دور از مرکز تالش، شامل حفر چاه فلمن و خط انتقال آب توسط پیمانکار در حال اجراست.

مدیر شبکه آب و فاضلاب شهرستان تالش نیز در این خصوص گفت: ۶۳ هزار مشترک آب و فاضلاب داریم و ۹۰ درصد منابع آب به تجهیزات کنترل کیفی وصل شده و ۹۰ درصد مشترکین شهری و روستایی از آب شرب متعارف و با کیفیت و کلریزه برخوردار هستند و آب ۱۰ درصد مشترکان باقیمانده نیز تا پایان آذرماه از کیفیت لازم برخوردار خواهد شد.

سید محمد تقی اصلح نژاد ادامه داد: برنامه بعدی این شرکت، جمع آوری شکستگی های انشعابات شبکه آبرسانی و ترمیم به موقع و مهار حوادث است که به دلیل نبود پیمانکار صلاحیت دار در شهرستان، پیمانکار غیربومی انتخاب شده و انجام موارد یاد شده، تا پایان ماه جاری به وی واگذار خواهد شد.

وی به مشکل فاصلاب شهرک فجر ( بسیجیان تالش) اشاره کرد و گفت: این پروژه با حدود ۱۲ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار واگذار می شود و در دو مرحله لوله گذاری و خرید پکیج اجرا و فاضلاب شهرک به فاضلاب شهرستان وصل و مشکل آن رفع خواهد شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا

223335

مطالب مرتبط