مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان:

با مرمت و نگهداری از تخریب ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی کرمان جلوگیری شود

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان گفت: شهرداری آمادگی دارد با بهسازی، محوطه سازی، مرمت و نگهداری بنا‌های تاریخی از تخریب ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی و گردشگری کرمان جلوگیری شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، سلمان متحدین، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان با اشاره به فیلم‌های منتشرشده درخصوص وضعیت نابسامان تخت درگاه‌قلی‌بیگ گفت: مرمت، سامان‌دهی و نگهداری این بنای تاریخی هیچ ارتباطی به شهرداری کرمان ندارد.

متحدین با اشاره به اینکه شهرداری کرمان در سال ۱۳۹۷ اقداماتی ازجمله بهسازی فضای سبز اطراف، بدنه‌سازی، رفع مشکلات ناشی از بارندگی، احداث کیوسک نگهبانی، نورپردازی و رنگ‌آمیزی را برای ساماندهی بنای تخت درگاه‌قلی‌بیگ با هزینه خود انجام داد، گفت: اقدامات یادشده خارج از حیطه وظایف شهرداری بود و صرفاً با هدف حفظ بنای تاریخی تخت درگاه‌قلی‌بیگ و جلوگیری از تخریب آن انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر هم، شهرداری کرمان آماده هرگونه همکاری در زمینه بهسازی، مرمت و حفظ این بنای ارزشمند و سایر بنا‌های تاریخی شهر کرمان است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان تصریح کرد: همان‌طور که شهرداری اهتمام به کف‌سازی و بدنه‌سازی بازار بزرگ کرمان، بهسازی مجموعۀ خواجه‌اتابک و احیای مدرسۀ بانو حیاتی کرد، آمادگی دارد درخصوص بهسازی، محوطه‌سازی، مرمت و نگهداری سایر بنا‌های تاریخی شهر همکاری کند تا از تخریب ظرفیت‌های ارزشمند تاریخی و گردشگری کرمان جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید؛

ایجاد رضایتمندی در بین شهروندان سرلوحه کار مجموعه شهرداری میبد است


متحدین، وجود آثار متعدد تاریخی در کرمان را ظرفیتی برای جلب سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر و رونق شهر دانست و افزود: به‌طور قطع هر قدر بنا‌های تاریخی بهتر نگهداری شده و به گردشگران داخلی و خارجی بیشتر معرفی شوند، نقش ویژه‌ای در رونق و توسعه پایدار شهر خواهد داشت.

وی بیان داشت: تخت درگاه‌قلی‌بیگ که این روز‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته، در ورودی مجموعه پردیسان قائم و گلزار شهدا واقع شده و طی یک‌سال اخیر با قرار گرفتن مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شاهد حضور پرشور هموطنان به این مجموعه هستیم.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان تأکید کرد: لازم است بنای تخت درگاه‌قلی‌بیگ مجدداً مرمت و احیا شود تا تصویر مناسب و خاطره خوبی از کرمان در ذهن گردشگران و زائران نقش ببندد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

223325