قربان نجفی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

بازیگران بی دفاع ترین آدم ها در مقابله با کرونا هستند / رعایت پروتکل های بهداشتی در سینما خنده دار است

قربان نجفی بازیگر سریال «خانه امن» گفت: به عقیده بنده بازیگران بی دفاع ترین آدم ها در مقابله با ویروس کرونا هستند، زیرا آنها نه توانایی استفاده از ماسک را دارند و نه می توانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به عقیده بنده هر شخصی می گوید که در پروژه ما پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، خنده دار است.

قربان نجفی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابولفضل صفری را هر شب از شبکه یک در حال پخش دارم و همچنین مشغول ایفای نقش در سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان هستم و چند روز از فیلمبرداری سکانس های بنده در این سریال باقی مانده است.

وی در همین راستا ادامه داد: یک سریال دیگری نیز قرارداد بسته ام که انشالله در دیماه جلوی دوربین می رود، اما چون هنوز رسانه ای نشده است، انشالله در فرصت های آتی جزئیات این سریال را اعلام خواهم کرد.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با پرویز فلاحی پور: منتقدان «خانه امن» را نقد کنند/ توقف فیلمبرداری ها تصمیم درستی نیست
گفتگو با مهدی صبایی : پرکردن جای بزرگانی همچون پرویز پورحسینی کار آسانی نیست


بازیگر سریال «خانه امن» در خصوص نقش خود در این سریال و چگونگی پذیرش آن عنوان کرد: بنده در این سریال نقش ابوعامر یک تروریست داعشی را ایفا می کنم و زمانی که از من برای بازی در این سریال دعوت شد، دیدم که نقشی است جای کار دارد و می توان در آن نقش مانور داد و چون شخصیت کار متفاوت بود با کمال میل پذیرفتم و خیلی تلاش کردم که نقش بنده شعاری نباشد.

وی در همین راستا افزود: تجربه نقش این چنینی را نداشتم و چالش جدیدی برای من بود که این کاراکتر را که از یک نمونه واقعی الگو برداری شده بود را به درستی ایفا کنم و برای مخاطب باور پذیر باشد، زیرا هرچقدر شخصیت باورپذیرتر باشد نشان دهنده این است که بازیگر در کار خود موفق عمل کرده است.

نجفی در ادامه پیرامون نحوه نزدیک شدنش به نقش گفت: من تلاش کردم نقش را در درون خودم بسازم و موقعیت این آدم را باور کنم و نتیجه را ارائه بدم و تلاش کردم نقش باور پذیر باشد، امیدوارم که مردم نیز از بازی بنده رضایت داشته باشند.

وی در خصوص بازخورد مخاطبین نسبت به سریال «خانه امن» اظهار کرد: خداروشکر مردم کار را دوست داشتند و من اصلاً تصور نمی کردم که اینقدر کار دیده شود و مورد استقبال قرار بگیرد ولی بازخورد مردم فراتر از حد انتظار بود.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با رامین ناصر نصیر: کار کودک همانند حرکت بر روی لبه تیغ است
گفتگو با سید مهرداد ضیائی: به جای حمایت، مطالبات بازیگران را پرداخت کنند / حرص و طمع نباشد اوضاع تئاتر بهتر می شود


این بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون تجربه همکاری با احمد معظمی اظهار کرد: اولین تجربه همکاری من با آقای معظمی بود، ایشان از آن دسته کارگردانانی است که با بازیگر خیلی همراه است و این اجازه را به بازیگر می دهد که کار خودش را انجام دهد و خلاقیتش را بروز دهد و پس از آن دیدگاه خود را در خصوص حذف یا اضافه کردن اعمال می کند، بنابراین کار کردن برای بازیگر با همچنین کارگردانی بسیار لذت بخش است.

بازیگر سریال «خاتون» در ادامه پیرامون این سریال عنوان کرد: این سریال با دقت و وسواس خوبی در شمال کشور در حال فیلمبرداری است و برای شبکه نمایش خانگی آماده می شود و پیش بینی بنده این است که مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد، هرچند که بنده نقش کلیدی در این سریال ندارم.

وی در همین راستا ادامه داد: دوستی من با خانم پاکروان به دوران دانشگاه باز می گردد و چون این نقش برگرفته از یک شخصیت واقعی است و چهره اش به چهره من نزدیک بود، ایشان از من خواستند که آن را ایفا کنم، بنده هم پذیرفتم.

بازیگر سریال «ستایش» در خصوص تاثیر کرونا بر فعالیت هنرمندان عنوان کرد: ویروس کرونا در این روزها کار را برای بازیگرها خیلی سخت کرده است و به عقیده بنده بازیگران بی دفاع ترین آدم ها در مقابله با ویروس کرونا هستند، زیرا آنها نه توانایی استفاده از ماسک را دارند و نه می توانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به عقیده بنده هر شخصی می گوید که در پروژه ما پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، خنده دار است.

وی در همین راستا افزود: میزان تولیدات در این ایام کرونایی بسیار کم شده است، معمولاً از مرداد تا بهمن ماه پیک کاری هنرمندان سینما بود، اما امسال واقعاً به این گونه نیست، اگر هم باشد در واقع در این اوضاع بحرانی اتفاق درستی نیست.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با علیرضا استادی: ضربه مهلک کرونا بر بدنه هنر/ هنرمندان به سختی امرار معاش می‎کنند
گفتگو با مهوش صبر کن: در ایام کرونایی هیچ حمایتی از هنرمندان صورت نگرفته است


قربان نجفی در ادامه پیرامون تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فیلمبرداری ها اذعان کرد: این که بگوییم اصلاً کار نشود، اصلاً تصمیم درستی نیست چون تعداد زیادی از هنرمندان از این راه در حال ارتزاق هستند، در این اوضاع چه کسی باید از هنرمندان حمایت کند؟

وی در همین راستا ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا کار خود را انجام می دهد، آنها می گویند ما تشخیص می دهیم که باید جلوی فعالیت فیلمبرداری ها گرفته شود و در واقع حرف درستی هم می زنند، اما این حرف یک مسئولیتی برای دولت به وجود می آورد و این به آن معنای نیست که هنرمندان بدون هیچ کمکی به خانه های خود بروند، پس چگونه امرار معاش کنند، این وظیفه دولت است که از هنرمندان حمایت کند البته این اتفاق به دلیل شرایط بد اقتصادی و تحریم ها شدنی نیست.

این بازیگر سینما در خصوص وضعیت معیشتی هنرمندان در این روزها و حمایت مسئولان ذیربط اذعان کرد: هیچ حمایتی از هنرمندان نشده است، اما یکی از شرکت های لبنیاتی یک بسته از محصولات خود را در اختیار بازیگران قرار داده است و این تنها چیزی بود که در این مدت به هنرمندان تعلق گرفته است، که البته آن هم توسط شرکت خصوصی اتفاق افتاد و حمایت دولتی نبوده است و هرگز حمایتی از سمت وزارت ارشاد و یا صدا و سیما به عمل نیامده است.

وی در همین راستا افزود: تصور دوستان این است که بازیگران دستمزدهای میلیاردی می گیرند و نیاز به حمایت ندارند، در صورتی که این اشتباه است و به جزء تعداد انگشت شماری از دوستان مگر چند بازیگر است که دستمزد میلیاردی می گیرند؟

کارگردان فیلم «فصل ماهی سفید» در خصوص وضعیت فیلم جدیدش تصریح کرد: و در حال حاضر تدوین کار به پایان رسیده است و منتظر اکران فیلم هستیم، البته قرار بود تابستان اکران شود، اما متاسفانه سینماها تعطیل شد و اکران آنلاین برای اولین فیلم ما کمی ظلم است و تمایل داریم در سینماها فیلم را اکران کنیم، امیدوارم شرایط کمی بهتر شود اول فیلم در سینما اکران شود و پس از آن اکران آنلاین خواهیم داشت.

وی در همین راستا ادامه داد: فیلم «فصل ماهی سفید» مضمونی اجتماعی دارد و فیلم‌نامه آن برداشتی ایرانیزه شده از «باغ آلبالو» آنتوان چخوف است، تهیه‌کنندگی این کار را آرش سجادی حسینی بر عهده دارد و فیلم‌برداری آن توسط علیرضا زرین‌دست در چالوس انجام‌شده است و در آن بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن، میلاد کی‌مرام، بهزاد خداویسی، ژاله علو، لادن مستوفی، بیژن بنفشه خواه و شقایق دهقان به ایفای نقش پرداخته‌اند

بازیگر سریال «نفس» در خصوص اکران آنلاین فیلم ها و پخش فیلم تئاتر از تلویزیون و تاثیرش در این شرایط کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر چاره ای جزء اکران آنلاین وجود ندارد، اما مسئولین پس از گذشت چندین سال اما همچنان زیر ساخت های این فضا را فراهم نکرده اند و به عقیده بنده قبل از ایجاد زیر ساخت ها نمی توان قضاوت درستی کرد.

وی در ادامه گفت: اما چیزی که مشخص است، شرایط استفاده از این بستر برای همه مردم فراهم نیست و تا زمانی که اینترنت در ایران برعکس کشورهای دیگر به صورت حجمی است و کاربر باید یک هزینه اینترنت دهد و یک هزینه اشتراک طبیعتاً اکران آنلاین جواب نخواهد داد و در مجموع اینکه هیچ چیزی جای سینما را نخواهد گرفت.

بازیگر فیلم «ژن خوک» در پایان پیرامون برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره فجر در ایام کرونایی خاطر نشان کرد: به نظر بنده برگزاری جشنواره در این ایام و به این شیوه عجیب هیچ ارزشی ندارد، زیرا جشنواره یک مفهومی دارد و فیلم ها باید توسط مخاطبین دیده شود و صرفاً دیدن فیلم ها توسط داورها آن هم در خانه هایشان هیچ ارزشی ندارد.

223047

مطالب مرتبط