نورمحمد فردی:

محرومیت شدید استان البرز در حوزه سرانه آموزشی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز در حوزه سرانه آموزشی با محرومیت شدیدی مواجه است بطوری که در میان ۳۱ استان کشور در آخرین رتبه قرار دارد، گفت: میانگین کشوری سرانه آموزشی ۵ درصد است که استان البرز آمار ۳ درصدی را داراست.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، نورمحمد فردی در جلسه هماهنگی مکان‌یابی مراکز آموزشی، تربیتی و ورزشی استان البرز بر لزوم حمایت ۲۰ دستگاه اجرایی استان در همکاری و مشارکت در طرح استقرار نظام مکان‌یابی و تخصیص مدارس تاکید کرد و گفت: این استان در حوزه سرانه آموزشی با محرومیت شدیدی مواجه است به طوری که در میان ۳۱ استان کشور در آخرین رتبه قرار دارد.

وی میانگین کشوری سرانه آموزشی را ۵ درصد عنوان کرد و گفت: این آمار در سطح استان البرز ۳ درصد است که با اجرای این طرح می‌توان گامی مهم در راستای شناسایی مکان‌های مناسب برای ساخت مدارس برداشت.

این مسئول در رابطه با برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت برای توسعه فضاهای آموزشی براساس آمایش سرزمینی و تحولات جمعیتی، خاطرنشان کرد: تخصیص منابع به مناطق نیازمند و در نتیجه ایجاد عدالت آموزشی برای مناطق محروم، هزینه‌کرد بهینه اعتبارات و موقوفات خیرین مدرسه‌ساز، استانداردسازی فرآیند مکان‌یابی فضاهای آموزشی متناسب و همچنین ایجاد بستری برای طراحی و ارزیابی سناریوهای مختلف در فرآیند مکان‌یابی فضاهای آموزشی از اهم اهداف این طرح است که باید در جلسات توجیهی که با دستگاه‌های مرتبط با این امر برگزار می‌شود، به نتایج پیش‌بینی‌شده دست یابیم.

فردی با بیان اینکه کلید توسعه در هر کشوری، فرهنگ است که در آموزش و پرورش ریشه دارد، اظهار داشت: در این راستا باید با انسجام و وحدت رویه میان دستگاه‌های مرتبط در پنج محور اساسی؛ حریم عوارض طبیعی، مراکز مهم و حساس، حریم زیرساخت‌ها، پهنه‌های خطرناک و همچنین دوری از آلاینده‌ها اطلاعات مورد نیاز سامانه احصاء شود تا بتوانیم در آینده بر اساس نیازمندی‌ها از تراکم دانش‌آموزی خودداری و بر ارتقای کیفیت آموزشی بیفزاییم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در پایان افزود: تکمیل زنجیره تبلیغات، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، همکاری در اجرا و بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و سرمایه‌های اجتماعی می‌تواند یاریگر مسئولان ذی‌ربط در موفقیت طرح شود.

222887