گزارش پرسون از موازی کاری اطلاع رسانی؛

وضعیت «قرنجی» کرونا در استان کردستان

برخی از مسئولان کردستان وضعیت این استان را نارنجی و برخی دیگر وضعیت را هنوز قرمز می دانند و همین امر باعث سردرگمی بسیاری از مدیران ادارات، کارکنان، کسبه و اصناف، مردم و... شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، در روزهای اخیر برخی از مسئولان اظهارنظرهای بسیاری متفاوتی درباره آخرین وضعیت استان کردستان در بحث کرونا در رسانه ها منعکس کردند.

محمدابراهیم زارعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان و نیز خالد جعفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در مصاحبه های رسانه ای خود وضعیت استان کردستان را از قرمز به نارنجی اعلام کرده اند و این خبر بهبود وضعیت در اکثر خبرگزاری ها منتشر شد.

از سوی دیگر فرزین رضاعی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنان وضعیت استان را بحرانی و قرمز عنوان می کند.

این دوگانگی اطلاع رسانی، رسانه ها و مخاطبین را به معنای واقعی سردرگم کرده است تا جایی که حتی خود مسئولان استانی نیز در گفته های خود به نوعی دچار شک و تردید شده اند.


بیشتر بخوانید:

نارنجی شدن وضعیت کرونا در استان کردستان

تشدید بحران کرونا در بهمن ماه دور از انتظار نیست


روز گذشته رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد که قروه و سنندج هنوز در وضعیت قرمز قرار دارند و در همان زمان، محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان این وضعیت را نارنجی اعلام کرد!!

فردا هم که شنبه، اولین روز کاری می باشد هنوز تکلیف بسیاری از کارکنان، اصناف و... مشخص نیست.

اظهارنظرهای مختلف و غیرتخصصی مسئولان استانی در بحث قرمز یا نارنجی بودن وضعیت کرونا در کردستان باعث شده است که برخی از مردم وضعیت حال حاضر را «قرنجی» قلمداد کنند و در دوگانگی سیر کنند.

حال اگر وضعیت کرونا در کردستان ـ ان شاء الله ـ از قرمز به سمت نارنجی رفته است، چرا رییس دانشگاه علوم پزشکی که متولی سلامت جامعه است هنوز شرایط را کماکان بحرانی و قرمز اعلام می کند و از سوی دیگر، معاونین استانداری کردستان به کدامین مدرک استناد می کنند و وضعیت این استان را نارنجی اعلام می کنند.

بی شک اعلام غیرکارشناسانه مسئولان می تواند از یک سو باعث کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی در جامعه شود و دیگر اینکه این اظهارنظرهای چندگانه می تواند اعتمادزدایی برای رسانه ها و حتی مسئولان استانی باشد.

به هر حال یک مرجع باید به صورت رسمی و البته مستند وضعیت کنونی کل استان کردستان را در بحث کرونا اعلام کند، زیرا در هر رسانه ای نشریات، چه خبرگزاری، چه سایت، چه کانال های تلگرامی و... هر کدام یک وضعیت را به میل خود اعلام می کنند و این مردم و جامعه هستند که اکنون خود را در وضعیت «قرنجی» می بینند.

222866